المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : حصرياً على عرب هاردوير - شرح فيديو بالعربي لشهادة CCNA بالصوت والصورة

الصفحات : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137

ccna76
22-03-2008, 15:56
بسم الله
و لا حول و لا قوة الا بالله
بجد يا محمد أنت و لومارك كان الله فى عونكم بجـــد و انا بقرأ تعليقات بجد مستفزة بحس أن بركان يستشيط بى و اتمنى غلق و حذف تلك التعليقات مع وود عقاب مباشر و صريح لمن يتجاوز
و لتانى مرة فى ذلك الموضوع انا بتكلم و بقول
أرجو ان يتم غلق موضوع المناقشات اللى من خلال الدروس القيمة لاى من الاخوة الافاضل ان كان محمد او لومارك او وبو او غيرهم من أساتذتنا الأفاضل . و فتحها فى موضوع أخر و حذف من تفوح منة كلمات عابرة تقشعر منها الابدان .

و بالله التوفيق
certified ccna (cisco acadmy), Toward to ccnp and ccsp

maxpayne
22-03-2008, 20:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا عندى سؤال للمهنس محمد سمبر والاعضاء وياريت يرضو عليه فى اسرع وقت ممكن عشان انا حالتى النفسية ادهورت خالص وعايزهم يردو عليه بكل صراحة

انا بعد ما دخلت فى مجال الشبكات وبدات اسمع الدروس وذاكر ناس خوفتنى وقالت ان مستقبل الشبكات مش حلو عشان كل الناس دخلت فيه وانك حتى لو اشتغلت بتتبهدل اخر بهدلة وان اقصى مرتب هتوصلو هو 1000 جنيه مصرى والناس دى قعدت تقلل من عزمتى لغاية ما اتكسفت من نفسى وقالو لى انى لازم اكون فى كليه الهندسة عشان تدرس اى حاجة فى علوم الكميبوتر على عكس الناس اللى شجعتنى فى الاول اللى قالولى ان الموضوع مش مقتصر على هندسة بس توكل على الله وربنا يوفقك وقالو ان اللى شغال فى الشبكات اشبه بالعامل وبذات اللى واخد مجال سيسكو مش micosoft وان سيسكو بدات تنهار وده كله جم قالوهولى بعد ما بدات مذاكرة وخلاص حددت هدفى والان انا بدون اى هدف الناس عمالة ترمينى شمال ويمين وانا مدمر والله ياريت تردو عليه فى اسرع وقت ممكن وبذات الاخوة اللى من مصر وعلى راسهم المهندس محمد سمير والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

GHAMDAN2010
22-03-2008, 20:41
يقل المولى عز وجل"وجعلنا بعضكم لبغض فتنة اتصبرون" ولكن نحسن الظن بأخواننا الذين لم يصرحو بقصدهم ونتجاوز عن المتطاولين

فتى الإسلام
22-03-2008, 21:59
الله يجزيكم الخير

:frnd"

وكلمة شكراً قليلة في حقكم !Clap

e_amr
22-03-2008, 22:47
اخواني جزاكم الله كل خي
اخي محمد جزاك الله كل خير على شرح , انا تصفحت فقط الفديوهات
وسوف ابدا باذن الله
وردود الاعضاء وشكرهم لك وفي شرحك حفزني اكثر
بارك الله فيك اخي

mohammedsn
22-03-2008, 23:47

انا عندى سؤال للمهنس محمد سمبر والاعضاء وياريت يرضو عليه فى اسرع وقت ممكن عشان انا حالتى النفسية ادهورت خالص وعايزهم يردو عليه بكل صراحة

انا بعد ما دخلت فى مجال الشبكات وبدات اسمع الدروس وذاكر ناس خوفتنى وقالت ان مستقبل الشبكات مش حلو عشان كل الناس دخلت فيه وانك حتى لو اشتغلت بتتبهدل اخر بهدلة وان اقصى مرتب هتوصلو هو 1000 جنيه مصرى والناس دى قعدت تقلل من عزمتى لغاية ما اتكسفت من نفسى وقالو لى انى لازم اكون فى كليه الهندسة عشان تدرس اى حاجة فى علوم الكميبوتر على عكس الناس اللى شجعتنى فى الاول اللى قالولى ان الموضوع مش مقتصر على هندسة بس توكل على الله وربنا يوفقك وقالو ان اللى شغال فى الشبكات اشبه بالعامل وبذات اللى واخد مجال سيسكو مش micosoft وان سيسكو بدات تنهار وده كله جم قالوهولى بعد ما بدات مذاكرة وخلاص حددت هدفى والان انا بدون اى هدف الناس عمالة ترمينى شمال ويمين وانا مدمر والله ياريت تردو عليه فى اسرع وقت ممكن وبذات الاخوة اللى من مصر وعلى راسهم المهندس محمد سمير والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

متقبل ايه اللي ضايع ياعم
مين بقي اللي قالك كده إن شاء الله
ده اكيد واحد مش في المجال خالص او أخره يكون حاصل علي ccna
و مين قالك بقي حكاية انه أخره 1000 جنيه بس لاء يا عم اكتر من كده بكتير الحمد لل بس ان بنصحك مش بس تكتفي بكورس ال ccna
يعني شد حيلك و ابقي professional في حاجة و هاتسمع يا سيدي مرتبات العالية إن شاء الله تعالي و في مصر و من غير سفر
بس المهم أخي الكريم أنك مش تتعجل أن يكون اول شغلك كده أو تياس من و تبطل مذاكرة
و عايزك في الاول و في الىخر تتاكد أن علينا ان فعل ما بوسعنا و أن أالارزاق بيدي الله أولا
ثم تأكد ان اللله لا يضيع أجر من احسن عملا

سيسكو نتهار و ايه بقي اللي شغال لعيبة الكورة ما لقولكش تلتحق بفريق كورة أحسن هههههههههه
يا عم انا شبعت كلام أحباطات من ناس كتير كبر دماغك وركز علي هدفك و مستقبل النتورك في مصر عالي جدا و خصوصا أن مصر داخلة في مرحلة تستخدم فيها تكنولوجيا امعلومات بقوة
و ربنا يوفقك و ييسر لك أمرك و يرزقك من حيث لا تحتسب

ahmedtopar
23-03-2008, 00:00
معلهش بأه يابشمهندس ياريت ترد عليا أنا كمان ينوبك ثواب فيا بص يابشمهندس أنا أخدت الكورس تقريباً مرتين (CCNA) بس للأسف فى المرتين مكتملش بسبب المركز والإنستركتور ربنا يكرم الجميع المهم والله فى المرتين مفهمتش أوى يعنى بقيت أفهم بسيط جداً وحصل إنى ربنا كرمنى بالكورس بتاعك هنا فى عرب هارد ويير والحمد لله فهمت وحسيت إنى كويس أوى والعيب كان من المكان والإنستراكتور مش منى والله أعلم إيه السبب ممكن عشان حبيتك أوى وإرتحت ليك الله أعلم بس والله العظيم وبصرف النظر عن الكورس وعن أى حاجه أنا بحبك جداً وأتمنى إنى أعرفك معرفه شخصية لإن إنتا بجد إنسان عظيم جداً وربنا يسعدك المهم أنا عندى مشكله كدا ومعقدانى شويه وهى إنى ضعيف أوى فى الإنجليزى صحيح بفهم منك بنسبة ميه فى الميه بس خايف من الإنجليزى فى الإمتحان وبعد كدا فى الإنترفيو مش عارف هقدر أعمل حاجه ولا لاء وكمان كورسات اللغه مولعه وصعب أخد كورس فى الظروف دى ومش عارف أعمل إيه بجد أكمل وأفهم منك وخلاص ولا أعمل إيه بالله عليك يابشمهندس ترد عليا وربنا يكرمك دنيا وأخره

yasser__lord
23-03-2008, 00:05
يابشمهندس محمد الدرس الجديد امتاا
اللله يبارك فيك
ويجزاك خير

عباس شاهين
23-03-2008, 00:22
ارجو من الباشمهندس سمير الرد على سؤالي
كم تبقى من الكورس تقريبا ؟؟؟؟؟؟؟
لاني انا ماشي في MCSE وفاضلي 3 امتحانات ناوي اخلصهم في غضون اسبوعين ان شاء الله وبعدها ان شاء الله راح ابدأ دراسه CCNA دراسه ذاتية فلذلك عايز اعرف كم من المادة فاضل لاني قبل ما ابدأ في الدارسة لازم يكون عندي كل شيء جاهز من كتب وفيديوهات و...الخ
ارجو اجابتي على سؤالي وجزاك الله كل خير

mohammedsn
23-03-2008, 00:25
كم تبقي من الكورس حوالي النص او اكثر قليلا
بالنسبة لحلقة هذا الاسبوع سامحوني فعلا كنت غاضب جدا بسبب ان الموضوع زاد عن حده في تلعليقات و علي انشغالي جدا للمذاكرة ببعض البروتوكلات بسبب عملي الجديد و لكن إن شاء الله ستكون الحلقة خلال الاسبوع و الله المستعان ربنا يسهل و نسير في تالباقي بمعدل اسرع إن شاء الله

عباس شاهين
23-03-2008, 00:32
كم تبقي من الكورس حوالي النص او اكثر قليلا
بالنسبة لحلقة هذا الاسبوع سامحوني فعلا كنت غاضب جدا بسبب ان الموضوع زاد عن حده في تلعليقات و علي انشغالي جدا للمذاكرة ببعض البروتوكلات بسبب عملي الجديد و لكن إن شاء الله ستكون الحلقة خلال الاسبوع و الله المستعان ربنا يسهل و نسير في تالباقي بمعدل اسرع إن شاء الله

شكرا جزيلا على الرد السريع
واعانك الله على تكملة الكورس

Tech_Admin
23-03-2008, 00:35
اعانكم الله على استكمال الكورس

helioo
23-03-2008, 00:46

بص يا اخى انا هقولك حاجة وباذن الله ممكن تلاقى فيها اجابة لاسئلتك :

هقولك على تجربتى الشخصية علشان تحط فى دماغك ان اللى عايز يعمل حاجة هيعملها مش شرط لازم تكون متخرج من كلية هندسة او علوم كمبيوتر

تعرف انا خريج كلية تعليم صناعى تخصص تكنولوجيا سيارات عام 2003 وبفضل الله متعلمتش كمبيوتر الا لما اتخرجت من الكلية وطبعا زى ما انت عارف حال الشغل فى بلدنا وانك علشان تشتغل هنا لازم يكون معاك حاجة من الاثنين :

1 - واسطة جامدة تخليك تشتغل فى مكان مناسب
2 - ان يكون عندك علم كبير ومتميز فى شى بحيث تشتغل ويكون ليك الاولوية عن باقى المتقدمين

طبعا بالنسبة للسبب الاول فالله الحمد مش موجود فقررت انى اختار السبب التانى
وبفضل الله اتخصصت فى مجال تصميم المواقع واتعلمته ذاتيا ومن الصفر وبفضل الله وصلت لمرحلة الاحتراف وكل ذلك بفضل الله وحده . هو المشوار كان كبير بس اللى بيحط هدف قدامه هيهون عليه كل شى .

لحد لما عرفت ان فى شركة عندنا هنا فى السويس طالبة ناس متخصصين فى الشبكات وعرفت معلومات انهم محتاجين حد دارس منهج MCSE وبفضل الله نزلت الحاجت التعليمية من على النت الخاصة بشركتى Trainsignal و TestOut وشوفت الشروحات بتاعت المنهج دى وبفضل الله بقيت بشوف الشروحات واطبق العملى وبفضل الله وحده تقدمت للشركة وهى شركة صلب وعملت انترفيو مع المهندس المسئول فى الشركة وبفضل الله كانت المقابلة كويسة وقالى كله تمام وسالنى هل انت اشتغلت على اجهزة سيسكو ؟ قولته لا .. قالى مفيش مشاكل ناقص بس تعمل انتر فيو مع المديرين بتوعى فى الادارة فى القاهرة وبفضل الله وحده عملت انترفيو مع اكثر من شخص فى الادارة وطبعا كل واحد بسالنى نفس السوال انت اشتغلت على سيسكو ؟ طبعا الاجابة لا .. وفى النهاية بفضل الله تم قبولى فى الشركة وبفضل الله خلصت الاجراءت الادارية ومنتظر نتيجة الكشف الطبى .

تعرف انا عملت ايه لما عرفت انهم قبلونى فى هذا الوظيفة ؟ قولت لازم اخلص منهج CCNA قبل ما نتيجة الكشف الطبى تظهر وقبل ما اتعين وبفضل الله نزلت الحاجات التعليمة بتاعت الشركات السابقة بالاضافة الى شرح مهندسنا العزيز محمد سمير وبفضل الله قربت اخلص الكورس فاضلى حاجات بسيطة ان شاء الله .

معلش اذا كنت طولت عليكم بس انا حبيت اوصل معلومة لبعض الناس علشان ميجلهاش احباط وخصوصا اللى مش متخرجين من كليات هندسة او علوم كمبيوتر

خلاصة الكلام : ان الواحد لو حط فى دماغة حاجة هيعملها بس انت خد بالاسباب وتوكل على الله وهتلاقى كل شى سهل ان شاء الله

واحد صديقى متخصص فى صيانة الاجهزة الاكترونية معاه دبلوم صناعى قالى مقوله حططها مبدا فى حياتى وهى :

اى شى يعمله غيرك يبقى انت تقدر تعمله . بل بالعكس انت ممكن تعمله احسن منه ممكن يكون ربنا اعطاك ميزة مش موجودة عنده

انا اسف اذا كنت طولت وخرجت عن مضمون الموضوع واذا راى مشرفنا الغالى ان هذه المشاركة فى غير مكانها فانى اطلب منه ان يحذفها حرصا على وقت اخوانى الاعضاء

ولا تنسونى من دعائكم فى القبول فى هذه الشركة اذا كان فيها خيرا لى فى دينى ودنياى .

maxpayne
23-03-2008, 01:21
متقبل ايه اللي ضايع ياعم
مين بقي اللي قالك كده إن شاء الله
ده اكيد واحد مش في المجال خالص او أخره يكون حاصل علي ccna
و مين قالك بقي حكاية انه أخره 1000 جنيه بس لاء يا عم اكتر من كده بكتير الحمد لل بس ان بنصحك مش بس تكتفي بكورس ال ccna
يعني شد حيلك و ابقي professional في حاجة و هاتسمع يا سيدي مرتبات العالية إن شاء الله تعالي و في مصر و من غير سفر
بس المهم أخي الكريم أنك مش تتعجل أن يكون اول شغلك كده أو تياس من و تبطل مذاكرة
و عايزك في الاول و في الىخر تتاكد أن علينا ان فعل ما بوسعنا و أن أالارزاق بيدي الله أولا
ثم تأكد ان اللله لا يضيع أجر من احسن عملا

سيسكو نتهار و ايه بقي اللي شغال لعيبة الكورة ما لقولكش تلتحق بفريق كورة أحسن هههههههههه
يا عم انا شبعت كلام أحباطات من ناس كتير كبر دماغك وركز علي هدفك و مستقبل النتورك في مصر عالي جدا و خصوصا أن مصر داخلة في مرحلة تستخدم فيها تكنولوجيا امعلومات بقوة
و ربنا يوفقك و ييسر لك أمرك و يرزقك من حيث لا تحتسب

كلامك ريحنى كتير اوى ربنا يسعدك ويسعد جميع المسلمين ويبارك فيك وفى جميع المسليمن

maxpayne
23-03-2008, 01:24
بص يا اخى انا هقولك حاجة وباذن الله ممكن تلاقى فيها اجابة لاسئلتك :

هقولك على تجربتى الشخصية علشان تحط فى دماغك ان اللى عايز يعمل حاجة هيعملها مش شرط لازم تكون متخرج من كلية هندسة او علوم كمبيوتر

تعرف انا خريج كلية تعليم صناعى تخصص تكنولوجيا سيارات عام 2003 وبفضل الله متعلمتش كمبيوتر الا لما اتخرجت من الكلية وطبعا زى ما انت عارف حال الشغل فى بلدنا وانك علشان تشتغل هنا لازم يكون معاك حاجة من الاثنين :

1 - واسطة جامدة تخليك تشتغل فى مكان مناسب
2 - ان يكون عندك علم كبير ومتميز فى شى بحيث تشتغل ويكون ليك الاولوية عن باقى المتقدمين

طبعا بالنسبة للسبب الاول فالله الحمد مش موجود فقررت انى اختار السبب التانى
وبفضل الله اتخصصت فى مجال تصميم المواقع واتعلمته ذاتيا ومن الصفر وبفضل الله وصلت لمرحلة الاحتراف وكل ذلك بفضل الله وحده . هو المشوار كان كبير بس اللى بيحط هدف قدامه هيهون عليه كل شى .

لحد لما عرفت ان فى شركة عندنا هنا فى السويس طالبة ناس متخصصين فى الشبكات وعرفت معلومات انهم محتاجين حد دارس منهج MCSE وبفضل الله نزلت الحاجت التعليمية من على النت الخاصة بشركتى Trainsignal و TestOut وشوفت الشروحات بتاعت المنهج دى وبفضل الله بقيت بشوف الشروحات واطبق العملى وبفضل الله وحده تقدمت للشركة وهى شركة صلب وعملت انترفيو مع المهندس المسئول فى الشركة وبفضل الله كانت المقابلة كويسة وقالى كله تمام وسالنى هل انت اشتغلت على اجهزة سيسكو ؟ قولته لا .. قالى مفيش مشاكل ناقص بس تعمل انتر فيو مع المديرين بتوعى فى الادارة فى القاهرة وبفضل الله وحده عملت انترفيو مع اكثر من شخص فى الادارة وطبعا كل واحد بسالنى نفس السوال انت اشتغلت على سيسكو ؟ طبعا الاجابة لا .. وفى النهاية بفضل الله تم قبولى فى الشركة وبفضل الله خلصت الاجراءت الادارية ومنتظر نتيجة الكشف الطبى .

تعرف انا عملت ايه لما عرفت انهم قبلونى فى هذا الوظيفة ؟ قولت لازم اخلص منهج CCNA قبل ما نتيجة الكشف الطبى تظهر وقبل ما اتعين وبفضل الله نزلت الحاجات التعليمة بتاعت الشركات السابقة بالاضافة الى شرح مهندسنا العزيز محمد سمير وبفضل الله قربت اخلص الكورس فاضلى حاجات بسيطة ان شاء الله .

معلش اذا كنت طولت عليكم بس انا حبيت اوصل معلومة لبعض الناس علشان ميجلهاش احباط وخصوصا اللى مش متخرجين من كليات هندسة او علوم كمبيوتر

خلاصة الكلام : ان الواحد لو حط فى دماغة حاجة هيعملها بس انت خد بالاسباب وتوكل على الله وهتلاقى كل شى سهل ان شاء الله

واحد صديقى متخصص فى صيانة الاجهزة الاكترونية معاه دبلوم صناعى قالى مقوله حططها مبدا فى حياتى وهى :

اى شى يعمله غيرك يبقى انت تقدر تعمله . بل بالعكس انت ممكن تعمله احسن منه ممكن يكون ربنا اعطاك ميزة مش موجودة عنده

انا اسف اذا كنت طولت وخرجت عن مضمون الموضوع واذا راى مشرفنا الغالى ان هذه المشاركة فى غير مكانها فانى اطلب منه ان يحذفها حرصا على وقت اخوانى الاعضاء

ولا تنسونى من دعائكم فى القبول فى هذه الشركة اذا كان فيها خيرا لى فى دينى ودنياى .

المهندس محمد سمير ريحنى وانت طمنتنى وانا خد ثقة فى نفسى ربنا يبارك فيك ويوفقك فى الشركة اللى انت قدمت فيها ان كان الطريق خير وتحياتى لك وللمهندس محمد سمير والاعضاء الكويسين مش اللى بيهبطو من عزيمة الواحد وخلاص والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

mahmoud saad
23-03-2008, 01:35
اخى جزاك الله خير والله ردك مفيد وممتع والله يتاهل انه يكون موضوع رائع جدا لك كل التقدير والاحترام وربنا يوفقك ويكرمك

ahmedtopar
23-03-2008, 02:05
كان نفسى ترد عليا يابشمهندس بس باين مش واخد بالك من سؤالى كان الله فى العون

yasser__lord
23-03-2008, 02:20
البشمهندس محمد سمير دمه خفيف والله ههههههههه لعيبة كورة هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه شركة سيكو تنهاار هه
بارك الله فيك يابشمهندس

sharif_soper
23-03-2008, 07:54
الفصل الثاني (الجانب النظري) Managing User and Computer Accounts

الرابط من هنا:
https://www.4shared.com/file/41593361/1fb4f25e/Managing_User_and_Computer_Accounts_.html
الي اللقاء مع الفصل الثاني- الجزء الثاني (الجانب العملي)

شكر خاص الي شريف سوير و ماي هوم

السلام عليكم يامستر ياسر رمزي جزاك الله كل خير وجاري التحميل للاستمتاع بدروسك الشيقة وبصراحة نفسي شهر 4 يجي عشان حضرتك حكثف عدد الفديوهات عموما هانت ياباشا فاضل 8 ايام علي شهر 4 :frnd":frnd":frnd":frnd"!Clap!Clap!Clap:up::up:

kkkkkkk
23-03-2008, 09:41
يا معلمين إلى الأمام وما يهمكم الزوابع
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::
The empty barrel make loud nuisance

hossam_abdi
23-03-2008, 10:59
سم الله الرحمن الرحيم
جزاكم الله خير الجزاء وجعل هذا العمل في ميزان حسناتكم

skyline201
23-03-2008, 16:37
اول شي جزاكم الله خير وجعل الله هذا العمل في ميزان حسناتكم..
بس يااخوان انا عندي مشكله الرابط بيفتح معايه,و بأنزل الموضوع, بس لما اجي اشغله ما بيشتغل.؟؟
مع اني منزل برنامج الرار والجافا.... في حد عنده فكره عن الموضوع ده

helioo
23-03-2008, 17:37
اول شي جزاكم الله خير وجعل الله هذا العمل في ميزان حسناتكم..
بس يااخوان انا عندي مشكله الرابط بيفتح معايه,و بأنزل الموضوع, بس لما اجي اشغله ما بيشتغل.؟؟
مع اني منزل برنامج الرار والجافا.... في حد عنده فكره عن الموضوع ده

اخى المشكلة مش واضحة قوى على العموم ده الرابط اللى فى كل الدورس الخاصة بالموقع اختار الكورس اللى انت عايزه ونزله مفهوش مشاكل خالص

https://www.4shared.com/dir/3003635/608a440e/sharing.html

hisham_munshar
23-03-2008, 23:36
يعطيك الف عافية يا باشمهندس محمد شمير
في انتظار الدرس الجديد

ftp123456
24-03-2008, 12:00
الله يعطيك العافيه اخوي

شرح متعوب عليه

_booody_
24-03-2008, 15:14
جزيت خيرا ي أهلك و في مالك

saqr8000
24-03-2008, 16:08
ربنا يبارك فيك ويعينك

skyline201
24-03-2008, 18:10
شكرا اخ helioo على الرد
المشكله بالتفصيل الربط بيفتح معايه, وبأنزل الملف كامل في الجهاز يعني التحميل 100% اكتمل,,تمام
بس بعدين لما احاول اشغل الملف الي نزلته مابيشتغل.. اتمنى ان المشكله وضحت

helioo
24-03-2008, 21:13
شكرا اخ helioo على الرد
المشكله بالتفصيل الربط بيفتح معايه, وبأنزل الملف كامل في الجهاز يعني التحميل 100% اكتمل,,تمام
بس بعدين لما احاول اشغل الملف الي نزلته مابيشتغل.. اتمنى ان المشكله وضحت

يا اخى الشكر لله

بالنسبة للملف انت بتقول نزل 100% المفروض تفك الضغط بتاعه من خلال برنامج winrar بس فى بعض الحالات ممكن ميتفكش فيها يعنى لو كان المسار اللى موجود فى الملف كبير جدا زى

C:\Documents and Settings\Helioo\My Documents\Downloads\Compressed

فانت تحط الملف فى مسار عدد حروفه صغير

وكمان خلى بالك ان فى بعض الحالات لو اسم المسار باللغة العربية ممكن ميتفكش زى

C:\Documents and Settings\هليو\My Documents\Downloads\Compressed

ولو ما اشتغلش برده ممكن ميكنش نزل سليم فتحاول تزله تانى

ده بعض الحالات اللى واجهتنى واتمنى ان اكون قدرت اسعدك

ووفقك الله لما يحب ويرضى

hisham_munshar
24-03-2008, 22:49
جزاكم الله كل خير
ووفق الباشمهندس محمد سمير و جميع اعضاء المنتدى لما يحب و يرضى