المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ( Offer )-- VMware Workstation v6.0.0.45731

Scorpion007
24-06-2007, 12:36
VMware Workstation v6.0.0.45731

طبعا البرنامج مشهور لتشغيل اكتر من نظام تشغيل على نفس الجهاز مهم جدا لطبة MCSA و MCSE والراغبين فى المجال

الروابط

https://rapidshare.com/files/38775492/vmware.workstation.v6.0.0.45731.incl.keymaker-zwt.part1.rar
https://rapidshare.com/files/38765297/vmware.workstation.v6.0.0.45731.incl.keymaker-zwt.part2.rar
https://rapidshare.com/files/38754997/vmware.workstation.v6.0.0.45731.incl.keymaker-zwt.part3.rar
الباسوورد Product key :::
=================
7H501-QUQ8P-0246Z-4YDX7

C|EH
24-06-2007, 13:21
الله يعطيك العافية على البرنامج القديم هذا ،،

Scorpion007
24-06-2007, 13:37
الله يعطيك العافية على البرنامج القيم هذا ،،

مشكور على المرور :frnd"

Mo0o0o0o0ra
24-06-2007, 23:56
انا ما اعرفوا ممكن تشرحوا باختصار هل يشبه virtul Machine?????

thundervoice
25-06-2007, 18:07
مشكوووووور اخي كثييييييييير لاني صار لي كم يوم ابحث عن البرنامج

بس لو عندك شرح كمان يكون افضل

وعلى العموم كل الشكر على مجهودك الحلو

Scorpion007
26-06-2007, 12:27
انا ما اعرفوا ممكن تشرحوا باختصار هل يشبه virtul Machine?????

مشكوووووور اخي كثييييييييير لاني صار لي كم يوم ابحث عن البرنامج

بس لو عندك شرح كمان يكون افضل

وعلى العموم كل الشكر على مجهودك الحلو

اة فية شبة من Vitual PC بس دة امكانيتة اكتر
امشى تبع ال Wizard وهوة هيشتغل بيتسب من خلالة ويندوز سيرفر او اكس بى او اى نظام تشغيل وبيعملة Image علشان لو النسخة ضربت ترجع تانى من ال image الاصلية يعنى رخامتة اول مرة بس

ال Image بتاعة ميكروسوفت مش بتشتغل علية بتشتغل فقط على Virtual Pc بس البرنامج دة فية options اكتر وحلوة بتتطلبها اغلب ال practice غير ال Vitual pc فية شوية قيود على الاستخدام

ما عليشى ما اقدرش اوعد بشرح كامل للبرنامج بس لو فية حاجة واقفة بلغونى

lumark_s
26-06-2007, 15:40
سأضع شرحه بالفيديو خلال يومين إن شاء الله.

Sh@rk
27-06-2007, 12:51
كيف تتدرب على اختبارات مايكروسوفت من خلاله؟

هل تضمن مايكروسوفت مع كتبها سيدي او ملف لنظام تشغيل مثل امتحاناتها؟
على فكرة كل اللي انتو تحكوا فيه مش موجود في اغلب مراكز التدريب اللي سألت عنها مع ان الدفع يساوي 2000$!!!! و على قولتهم الكتب اصلية بس انا متاكد انها مش اصلية, على كل قررت الخوض في الامتحانات بعد الجامعة لانهم بدهم مبلغ و تفرغ, و هذا هو المفقود عندي هذه الايام

D.D.T
27-06-2007, 15:12
الف شكر ياباشا بس Virtual PC اسهل من البرنامج دة شوية

هل تضمن مايكروسوفت مع كتبها سيدي او ملف لنظام تشغيل مثل امتحاناتها؟
على فكرة كل اللي انتو تحكوا فيه مش موجود في اغلب مراكز التدريب اللي سألت عنها مع ان الدفع يساوي 2000$!!!! و على قولتهم الكتب اصلية بس انا متاكد انها مش اصلية, على كل قررت الخوض في الامتحانات بعد الجامعة لانهم بدهم مبلغ و تفرغ, و هذا هو المفقود عندي هذه الايام

بتستخد البرنامج في انك تعمل لاب وهمي علي جهازك تجرب الحوارات اللي في المنهج بتاع MCSE 2003 لان طبعا صعب تلاقي حد عندة لاب كامل في البيت وطبعا كل متكبر اللاب بالبرنامج دة لازم تزود الرامات بتاع جهازك

Scorpion007
27-06-2007, 16:06
لازم تزود الرامات بتاع جهازك

ما بحبش اسمع الكلمة دى بتضايقنى جدا انا اخرى 3 ماكينات غير الويندوز بتاعى يدوب اجرب والجهاز طبعا بيعيط بس ماعليشى لازم اشفى غليلى
كان زمان على انظمة التشغيل القديمة والمتخلفة كان يعمل ريستارت لواحدة لما كنت اشغل road rash فترة طويلة لما يزهق من اليوزر لكن دلوقتى فل ههههههههه يفضل شغال و ولازم يستحملنى لحد ما اقفل انا وقبل ما اقوم احط كام فيلم تورنت على كام كرتون ينزلو على تانى يوم هههههههههههه

D.D.T
27-06-2007, 16:34
طيب دا جهازك كدة يبقي كفائة ما شاء الله عليه انا جهازي اخرة تفتح واحد كلينت وواحد سرفر علي البرنامج دة وكل سنة وانت طيب لو فتحت ازيد من كدة ممكن يجيلو جزمة قلبية ويروح فيها ولو عدلت استهلاك الرامات وقللتها يبقي انا اللي هيجيلي الضغط لان ساعتها بتلاقي الأنظمة الوهمية دي بطيئة فحت بس اهي احسن من مفيش

Scorpion007
27-06-2007, 16:46
انا زيك يا DDT بس اخر ما زهقت عارف عملت اية

عملت اكونت تانى على اكس بى طبعا بعد ماعملت creat للاكونت ماكنش متستب علية برامج كتير الا البرامج المشتركة وحاول لما تستب اى برنامج على اكس بى ماتخليهوش يتستب عند كل اليوزر
ادخل على الاكونتن الجديد اان عندى 512 ميجا رام بلاقى الفرى حوالى 320 وسعات اكتر لما تظبط اعدادت الويندوز على best performance ميجا وبيبقى شغال طلقة ومستب علية الاكروبات طبعا علشان ازاكر واطبق والنت شغال وwinamp بس دول كفاية لو حاجة مستاهلة نقل انقل على الاكونت الاصلى بتاعى

جرب وقولى رايك على فكرة ماكينة الاكس بى كفاية عليها 90 او 100 ميجا بتبقى سريعة عليها
لكن السيرفرات حاول تخليها 128
يارب اكون ساعدتك

mehrez
28-06-2007, 14:35
مشكور اخي
بس يجماعة الواحد بيبقي عايز المساعده من اخوانة يعني اللي وضع البرنامج وبيقول انه بيفيد في الشهادات بتاعت ميكروسوفت يبقي كده هو دلنا علي نصف الطريف بس ناقص النصف الثاني بمعني يقولنا ولو بشرح بسيط علي كيفية استخدامة في عمل لاب صغير ويدينا الاساسيات عشان نقدر نساعد بعض ......................................... المشكلة بحس ان احنا مش بنحاول نساعد بعض احنا بنحاول نستعرض افكار بس مش اكتر

وشكرااااااااا

وارجوا ان محدش يزعل مني

والسلام عليكم

Scorpion007
28-06-2007, 15:54
انا اسف Mehrez انا لو اعرف ان البرنامج دة هيخلى ناس تفهمنى كدة انى بستعرض افكار ماكنتش حطيتة اساسا

بس انت شكلك جديد فية مشاركة فووق فية برنامج Virtual PC دة برنامج مهم ودة اللى الكل بيبتدى علية وميكروسوفت يتدعمة وبتديلك نسخ ويندوز على هيئة Image تعملها Mount داخل البرنامج ويفتح عادى
https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=55404

طب لو ماعندكش النسخة دى بتاعة ميكروسوفت تعمل اية ؟؟؟

تستخدم اى البرنامجين فى تستيب اكثر من نظام تشغيل على الجهاز والبرنج بيحفظ النسخ على هيئة image علشان لو نسخة الويندوز ضربت هيبقى عندك ال Image زى ماهية فى خلال دقايق هتشتغل تانى .

البرنامج بسيط جدا حاول تمشى مع ال Wzard بتاع اى البرنامجين وهوة هيستبلك نظام التشغيل اللى انت عاوزة
لكن ميزة البرنامج دة انة Advanced شوية للناس المجربة

وانا حاطط النسخة دى علشان الناس اللى عارفاة ودى نسخة حديثة ممكن يكون فيها option زيادة عن النسخة اللى فاتت ماجاش فى دماغى خالص انى احطها للناس اللى هتبدا لان فى الحالة دى هكون ملزم بشرح للبرنامج وانا فعلا ما اقدرش اوعد انى ااقدكم شرح ومع ذلك هحاول فى اسرع وقت اكتب شرحة

Scorpion007
28-06-2007, 16:00

MCSE دى دورة شبكات تتحكم فى الشبكة والاعضاء الموجودين فيها من خلال قيود تضعها وتنفذها على نظام التشغيل الموجود فى السيرفر ونظام التشغيل الموجود فى اى جهاز فى الشركة وشوية حاجت تانية المهم ....

يعنى انت علشان تفهم الدورة لازم يكون عندك على الاقل 4 اجهزة او 3 طبعا مش هتشترى الاججهزة دى كلها
دة برنامج بيفتحلك 3 او 4 او 10 نسخ ويندوز على نفس الجهاز بس بيحتاج رام عالى
و بكدة تفترض ان كل نسخة تعمل على جهاز مختلف مع انهم يعملو على نفس الجهاز
وبهذا تملك امكانية لعمل لاب مصغر بجهاز واحد

RCS
24-08-2007, 06:35
مشكووووووووووور يالحبيب على التحفة

بس الرابط الثالث مش قادر أعمل Download منه

mmwali
07-08-2008, 09:09
مش عارف اشكرك ازاي كنت دايخ عليه

Tiina
07-08-2008, 10:57