المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : من هنا ننطلق - مبروك نجاح الأخ الحبيب مندو - الكل يبارك له هنا مخصوص

الصفحات : [1] 2

mando_79
24-09-2007, 17:09
احبائى مديرى ومشرفى منتدى عرب هاردوير اشكركم!Clap
بكل اخلاص علمتونا الاخلاص علمتونا كيف نتعلم ونعلم قلتها كثيرا ولن امل من قولها :Big:
اشكرك سكوربيون اشكرك يا حبيب قلبى محمد اس ان واعرف انك فى هذة اللحظات فى ارض الحجاز عند النبى صلى الله علية وسلم اشكر كل الاعضاء فى هذا المنتدى العظيم بمعنى الكلمة :up:
اشكر معلمى واستاذى وصاحب الفضل على بعد المولى عز وجل الفاضل لومارك :up:!Clap:up:اكرمك الله اعزك الله اسكنك واهلك فسيح جناتة واجرك على كل مجهودك فى هذا المنتدى فى الدنيا والاخرة
الحمد الله لقد اجتزت اليوم امتحان ال ccna بتفوق والحمد لله واتمنى من الله ان اكون عنصرا هاما فى هذا المنتدى ولكن اعرف ان الكلية سوف تعيقنى بعض الشئ خاصتا اننى فى السنة الاخيره بكلية الهندسة الا اننى لن انسى الفضل لاصحاب الفضل وساحاول جاهدا على ان افيد على قدر المستطاع
نعم احساس جميل النجاح احس اننى اريد ان اتعلم كل شئ فرجائى لكل اساتذتنا فى هذا المنتدى العظيم ان يتكرموا علينا بتوضيح تسلسلى للخطوات القادمة حتى كل من يقرأ ردودهم يونتهى يكون لسان حالة نعم من هنا ننطلق

Iraq IT
24-09-2007, 19:21
مبروك

lumark_s
24-09-2007, 19:54
ألف ألف ألف ألف مليون مبروك لأخي الحبيب مندو

والله أفرحت قلبي يا رجل

زغروطة يا ناس

ولولولولوولولولولوولولوولولوولولولوولوولليشششششششش

ألف مبروك يا حبيبي يا مندو وعقبال المزيد يا ريس

مندو نجح يا رجـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا له

snorri
24-09-2007, 20:12
الف الف مليوم مبروك يا اخى مندو و ربنا يوفقك و تكمل المشوار و عقبالى يا رب
و الف البف مليون شكرا لاستاذنا جميعا لومارك على كل ما يقدمة للمسلمسن من علم و كل ما يقدمة للمنتدى ايضا
زادك الله علما و خلقا و بارك فيك و ادخل والديك فسيح جناته و رافقكك معهم انشاء الله

mando_79
24-09-2007, 22:51
ما احلى ان تحس بحب الاخرينلك
ردك لومارك رد انسان خالص يدخل الى القلب من اوسع الابواب وعلى فكرة كنت ها ابدا عنوان مقالى باخر جملة انت كتبتها بالاحمر بس رجعت وقولت دا انا لسة ببدأ يعنى الى جاى الاصعب يا رب اكمل المشوار ودايما بنجاح
يا ريت يا زعيم تقولى ادندن فى اية دلوقتى وانا فى الكلية ما يعطلنيش عن الكلية ودى اخر سنة والحمد لله والحمد لله ماليش جيش يعنى الاعاقة الوحيدة دلوقتى هى الكلية
فعلا انا حابب المجال دة
قولى بقى !!!!!!!!!! علشان اقول من هنا انطلق

mando_79
24-09-2007, 23:01
شكرا لومارك على تخصيص هذة المساحة لى للتهنئة اشكرك

dxbboy77
24-09-2007, 23:31
الف مبروك عليك اخوي ماندو .. :D ..

abuali
25-09-2007, 01:49
مبرووووووووووك أخي ماندو

وعقبال السنادي في الهندسة

يا هنــــــــــــــــــــــدســــــــــــــة

ser3oof
25-09-2007, 01:51
الف مبروك يا مندو وعقبال الباقي

Scorpion007
25-09-2007, 03:09
اية دة .. الكلام دة بجد !!

ماندو نجح فعلا ... تعالو يا عيال شوفو ماندو بيعمل اية :)

الف مليون مبروك ياباش والله فرحان اوى اخيرا انت و 3BADEI ومحمد عادل خلصتو هههههههههه....
وربنا يكرمك انشاء الله وتخلص الكلية على خير
ووانصحك تركز فى الكلية وما تلبخش نفسك مع الدراسة .. دى السنةالاخيرة ومشروع كمان
لكن لو تعرف تحافظ على اللى اخدتة فى CCNA وتراجعة كل فترة عمال ما تنتهى فى شهر 8 القادم من الدراسة تبقى ممتاز وتكمل بقى بعدها انشاء الله اللى يكون مناسب وقتها

بس ما تحرمناش منك وابقى عدى فى المنتدى سلم علينا :)

ah8384
25-09-2007, 09:58
الف الف الف مبروك يا مندو وعقبال الهندسة يارب!Clap!Clap:up:!Clap!Clap

lolo:lolo:lolo: :Big::Big::Big:pls:pls:pls::Big::Big::Big:

:frnd"

amna_ali
25-09-2007, 10:20
يا سلام على الاخبار الحلوة الف مبروك ياخ ماندو و موفق دائما ان شاء الله

mando_79
25-09-2007, 10:34
الف الف الف مليون شكر لاحلى اعضاء فى احلى منتدى:frnd":frnd":frnd":frnd"
سكوربيون يا غالى من يوم ما عرفتك عرفت التواضع Wink: ربنا يزيدك!Clap

ووانصحك تركز فى الكلية وما تلبخش نفسك مع الدراسة .. دى السنةالاخيرة ومشروع كمان
لكن لو تعرف تحافظ على اللى اخدتة فى CCNA وتراجعة كل فترة عمال ما تنتهى فى شهر 8 القادم من الدراسة تبقى ممتاز وتكمل بقى بعدها انشاء الله اللى يكون مناسب وقتها
يعنى دة مش معتناة انى ها اتاخر عن الجميع(B)
او بمعنى تانى ما ينفعشى اخد تراك او اتنين فى ال ccnp على مهلى ادندن فيهم كدة rule:والا الموضوع صعب lolo:علما بان الكلية هى الاهم فعلا

memoragaa
25-09-2007, 13:10
الف مبروك اخى الكريم وعقبال جميع المسلمين يارب

mando_79
25-09-2007, 16:56
الرجاء المساعدة من احبائى
وصلنى اميل من سيسكو يطلبعمل activateوقمت بالدخول على الينك المكتوب وقمت بعمل username & password واعطانى فى الرسالة account authorization code قمت بادخالة وذكر فى الرسالة انة لى مرة واحدة اسجل وعندما اسجل بنجاح لن استطيع الدخول على الينك المرفق
الرجاء
اريد اعرف ما الذى حدث وما هو سيحدث قريبا
اشكركم

Scorpion007
26-09-2007, 00:34
اتبع ما هو مكتوب يا ماندو

ادخل على اللينك بتاع اللوج ان
وتقولهم Forget password ويبعتهالك على الميل

تقريبا هدخل الاى دى بتاعك اللى هوة شكلة CSCOXXXX وتدخل الباس وورد وهتشوف البروفايل بتاعك فية CCNA منورة بازن الله

--------------------
صدقنى فى نصيحتى ومش هتخسر حافظ على اللى اخدتة ودرستة فى CCNA ولا تشارك الدراسة اى شيىء جانبها .. انا بردة خريج نفس القسم وممكن فعلا ما تعرفش تظبط وقت بينهم والكورسات بتاعة الكلية و تلات اربع المنهج اللى بيتشرح فى اخر شهر فى الترم .. يعنى بلاش مغامرات واسمع نصيحتى حتى لو لاقيت زمايلك بيدرسو حاجت بجانب الدراسة وبكرة تشكرنى عليها

mando_79
26-09-2007, 09:59
ربنا يكرمك يا سكوربيون نصيحتك دى وسام على صدرى
انا ها اجرب الى انت قولت علية فى التسجيل وربنا يسهل
بس ليا سؤال انا باسمع ان الموضوع بيتأخر 10 ايام وشهر واكتر انا اتبعتلى الاميل تانى يوم مش فاهم اية الى بيحصل
على كل حال اشكر ردك الجميل

mando_79
26-09-2007, 10:27
عملت الى قولت علية ولكن للاسف يقولى الباسورد واسم المستخدم غير مظبوطين
مع ان لسة واصلانى رسالة من سيسكو تقول فيها انى كملت التسجيل بنجاح واعطاتنى Cisco ID number is CSCOxxxxxxxxxxxx وارفقت لينك وطلبت منى وضع هذا الاى دى وكلمة السر عملت كدة ولكن يقولى كلمة السر او الاسم غير مظبوطين
هوا ممكن تكون المسألة وقت والا لا انا كدة المفروض انى سجلت والا اية بالله عليك طمنى

Scorpion007
26-09-2007, 12:13
ادخل اللينك واختار forget password علشان يبعتولك واحدة تانية

engtweety
26-09-2007, 23:20
مبروك النجاح يامندو

بس اهم حاجة انك تراجع ال ccna باستمرار لانك بجد لو سيبتها لفترة اكتر من شهر هتتبخر

انا امتحنتها السنة اللى فاتت وكنت فى رابعة اتصالات (بكالريوس) ومشروع وكلام كبير بس كنت حريص على

مراجعة المادة من وقت للتانى ولو اجزاء بسيطة

واتمنى لك مزيد من النجاح

mando_79
27-09-2007, 13:06
حبيبى سكوربيون انا عملت كدة اكتر من مرة ويبعتلى رسالة فيها الAuthentication Code ادخلة يرفض ودة طبيعى بيقول انك سجلت بنجاح ودة صح لانة كتبلى فى الرسالة لا يمكنك التسجيل الا مرة واحد ولن تستطيع الدخول مره اخرى اوك
المشكلة بعد ذلك يرسل الى Cisco ID number فى رسالة ويطلب منى ادخال هذا الرقم مع الباسورد اقوم بعمل ذلك ولايتم اى شئ تظهر هذة الرسالة Please correct the following:

The username or password you entered is incorrect. Please try again
هو مش ال username هو ال Cisco ID number والباسورد كان طلب منى املئ خانات فى الاول خالص وطلب منى باس ورد كتبتة لة وبدخلة دلوقتى بيرفض
انا اعتقد انة المسألة مسألة وقت والا اية يا عمنا عرفنى انا متلخبط

lumark_s
27-09-2007, 15:06

هههههههههه والله يا مندو إنت حكاية

إحنا ماصدقنا إنك نجحت عشان نرتاح من وجع الدماغ والصداع اللي كنت عاملهولنا بسبب إمتحان ال CCNA دلوقتي طلعت بحكاية ال ID واليوزر نيم والباسورد.

ياراجل بطل بقه يا راجل يا مندو

إتبسطت يا عم مندو أديك عملت Block على الحساب بتاعك في سيسكو، وعشان تشيل البلوك لازم تسافر ليهم شخصياً حتى يتأكدوا من هويتك !!! إتبسطت ياعم مندو؟؟؟ أديك قعدت تعك تعك تعك لما خربتها أوي.

انا ماليش علاقة يا ريس باللي حصل معاك، ولا شورت عليك بأي حاجة خالص !

سلام يا معلم مندو :(

Scorpion007
27-09-2007, 15:20
حبيبى سكوربيون انا عملت كدة اكتر من مرة ويبعتلى رسالة فيها الAuthentication Code ادخلة يرفض ودة طبيعى بيقول انك سجلت بنجاح ودة صح لانة كتبلى فى الرسالة لا يمكنك التسجيل الا مرة واحد ولن تستطيع الدخول مره اخرى اوك
المشكلة بعد ذلك يرسل الى Cisco ID number فى رسالة ويطلب منى ادخال هذا الرقم مع الباسورد اقوم بعمل ذلك ولايتم اى شئ تظهر هذة الرسالة Please correct the following:

The username or password you entered is incorrect. Please try again
هو مش ال username هو ال Cisco ID number والباسورد كان طلب منى املئ خانات فى الاول خالص وطلب منى باس ورد كتبتة لة وبدخلة دلوقتى بيرفض

شكلك يا مندو سيسكو شمت خبر انك امتحنت وسحبت منك الشهادة ورجعت فى كلمها لانك انتهكت عقد مش عارف اسمة اية اللى بيقولة علية دة وكشفو هويتك .. ومش هتعرف تكمل الل CCNP و نموك هيقف على كدة هههههههههههههههههههههه

------------------
ياعم سيبك الاى دى هوة رقم CSCOXXXX والباسوورد نفترض انها غلط

تعرف بس تقولهم انك نسيت الباس وورد Forget password وهما هيبعتوهالك انت مش بتسمع الكلام لية دى المرة الكام ااقولك فيها اختار Forget pass word ?????????????????

amna_ali
27-09-2007, 15:41
لأ يا مندو المسألة مش مسألة وقت لان الاكاونت بتاعك بيكون فعال من اول ما تعمله لكن المعلومات بتاعت ال ccnaهي اللي بتاخد عشر ايام
ادخل على اللنك دا
https://i7lp.integral7.com/durango/do/login?ownername=cisco&channel=cisco&basechannel=integral7
و دخل سيسكو ID و ال password ولو اداك نفس الغلط اضغط على Forgot Cisco ID, or password زي ما سكوربيون قالك و هم حيبعتولك ال password على ايميلك

mando_79
28-09-2007, 15:03
حبيى لومارك بلاش اللهجة الحادة دى واحيات ابوك الله يرحمهم ويرحمنا جميعا برحمتة خلينى اعتبرك مثلى الاعلى فى العلم دائما
حبيبى سكور بيون اشكرك على ردودك وقمت بعمل ما تناقشنا فية سلفا ولم اغير شئ والله الا inboxملئ رسائل من سيسكو لاننى كثيرا ما قمت بعمل Forgot Cisco ID, or password واكمل كما اكمل كل مرة ولا يسمح لى بالدخول
الان فقط اليوم جربت نفس الخطوات دخل
اذا اعتبر ان المشكلة لم تكن تخصنى بالمرة
وسؤالى انا ما زلت حديثا على هذا المجال واكيد هناك الكثير الذى اجهلة ان لم اسأل اهل العلم امثالكم فمن اسال سؤالى الى لومارك
شكرا سكوربيون شكرا امنة جزاكم الله خيرا

lumark_s
28-09-2007, 15:55
حبيى لومارك بلاش اللهجة الحادة دى واحيات ابوك الله يرحمهم ويرحمنا جميعا برحمتة خلينى اعتبرك مثلى الاعلى فى العلم دائما
حبيبى سكور بيون اشكرك على ردودك وقمت بعمل ما تناقشنا فية سلفا ولم اغير شئ والله الا inboxملئ رسائل من سيسكو لاننى كثيرا ما قمت بعمل Forgot Cisco ID, or password واكمل كما اكمل كل مرة ولا يسمح لى بالدخول
الان فقط اليوم جربت نفس الخطوات دخل
اذا اعتبر ان المشكلة لم تكن تخصنى بالمرة
وسؤالى انا ما زلت حديثا على هذا المجال واكيد هناك الكثير الذى اجهلة ان لم اسأل اهل العلم امثالكم فمن اسال سؤالى الى لومارك
شكرا سكوربيون شكرا امنة جزاكم الله خيرا

ههههههههههههه

يا ريس زعلت ، والله بهزر يا ريس وقولت لسكوربيون إني عايز أغيزه ، بس إنت أكيد صايم ومتحبش الهزار يا ريس :( فأنا آسف جداً يا مندو، مكنش أقصدي خالص، أصلي كنت مشيش ومهيص لما حصلت شغلانة كويسة الحمد لله، فحبيت أهزر معاك بس، حقك علي يا ريس.

mando_79
28-09-2007, 16:09
لم تمر لحظات واردت الدخول مرة اخرى رفض نهائى قمت بعمل التالى للمرة الالف Forgot Cisco ID, or password
ثم قمت بادخال ال
account authorization code
طلب منى اسم مستخدم باسورد
ثم يدخل على صفحة بعد ان يرسل الى رسالة بها Cisco ID number اقوم بنسخة واذهب مرة اخرى الى صفحة التسجيل اضع هذا ال Cisco ID number مع الباسورد يرفض
الرجاء ان كان هناك اقتراح مفيد اواننى مخطئ فى شئ يوضح لى الاخوة هذة الامور علما باننى لم اغير ما كتبتة من البداية ولم اغير ما قمت بة فى التسجيل من بادئ الامر اما غير ذلك فلا اكذب عليك انا نفسيا اضيق صدرا من امرين الاول من الاسلوب والاخر من ان اعتقد فى نفسى اننى جاهل او ممل الى هذا الحد
جزاكم الله خيرا

Scorpion007
28-09-2007, 18:39
ماندو على فكرة لومارك هوة اللى قالى انا هكتب كذا وادخل انت رد وتابع مع ماندو لانى مشغول جدا دلوقتى وهوة عضو يستاهل المساعدة فى المنتدى ..
فلما دخلت ومكتبت الرد لاقيتك اتاخرت وماجربتش ....

المهم

ادخل الصفحة دى
www.cisco.com/go/certifications/login

ولما تعمل Forget password هيبعتولك ايميل فية الاى دى على الشكل دة SRXXX
وهيبعتولك الباسوورد تحتها

لما تدخل على الموقع اللى اديتهولك تدخل الاى دى بتاع سيسكو CSCOXXX مش تدخل SRXXX
وتدخل الباسوورد اللى بعتوهالك

وتدخل على الموقع بسلام وامان

جرب وقولى النتيجة

Scorpion007
28-09-2007, 18:42
يا ماندو مش تدخل الرقم اللى جنب CSCO XXXXX الىل هوة اكسات دة

لا دخل حروف CSCO كمان مع الارقام

mando_79
28-09-2007, 20:49
والله بادخل كل حاجة صح وبدخل السيسكو CSCOXXX كامل بس الرسالة الى بتيجي مافيهاش باس ورد خالص
يعنى انت قصدك ان الرسالة بيكون فيها باس ورد طيب هوا مش موجود اعمل اية
وشكرا على الرد وشكرا للومارك