المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : انا عاوز نصيحه من الاساتذه

وليد فتحى
16-02-2008, 20:15
انا جايلى شغل فى معهد تدريب عشان ادرس ماده ccna ومش عارف اعمل ايه انا عاوز النصيحه اعمل ايه يعنى ايه المفروض ابداء بيه الاول او مش عارف انا محتاج نصائحكم ضروررى
ياريت تقوليلى اعمل ايه لو سمحتم لان الوقت ضيق وممكن الفرصه تضيع انا بس خايف لانها اول مره ادرس فيها ماده ومش عارف خايف انى معرش اشرحها او طريقتى فى الشرح تكون مش كويسه وماتوصلش للطلبه كويس ياريت تردوات على

mohammedsn
16-02-2008, 22:24
ممكن تتابع الحلقات المشروحة فيديو و تتعلم منها كيفية أداء الكورس
ما تخافش الأمر بسيط
بس حاول يكون اسلوبك سهل
حاول تكون ملم بالمادة جدا
حاول تزاكر كويس
استعن بالله و اعلم أن الله هو اللي يوفقك مش قوتك العلمية
يا ريت تنزل كام حلقة و تحاول تتابع يعني مش المادة العلمية علي قد تحاول تري كيفية العرض

هندسه العاشر
17-02-2008, 00:24
ربنا يوفقك
حضر كل محاضره بورق و بور بوينت
حاول تكون جاهز وتوقع الاسئله ومتردش علي سؤال انت مش عارفه حاول ترد علي الاسئله اللي انت عارفها ولو السؤال مش عارفه خالص سيبه للاسبوع اللي بعديه او المحاضره اللي بعديها بحيث تكون بحثت
حاول تكون قوي ومتخفشي خالص
الامر سهل عاوز بس شده حيل
وربنا معاك
بالتوفيق اخي العزيز

AhmadAllRise
17-02-2008, 00:48
أخي ولـــــيد .. أعتقد ان مدى الخوف عندك و جرئتك في الشرح و توصيل المعلومة بشكل واضح يــــعتمد بشكل
كبـيــــــر على مدى فهمك للمادة نفسها ...
نصيحتي لك هي التحضير اليومي المكثف لكل محاضرة ممكن انك تشرحها و قراءة اكثر من مرجع للدرس نفسه
و لو في اي شيء غير واضح لك حاول انك تسأل عليه و تفهمه حتى تكون الأمور واضحة مثل عين الشمس...
و أخيراً و ليس آخراً .. إبدأ شرحك بالصلاة على النبي ( صلى الله عليه و سلم ) و انتهي به أيضاً ..
الله ينور علينا و عليك .... بالتوفيق .