المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طلب وظيفة IT

magdyit
03-03-2008, 20:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اخوكم مهندس نظم ومعلومات IT ولدي خبرة خمس سنوات ولسه راجع من

الخليج ( الكويت ) . ومعي Mcse+ccna وابحث عن وظيفة الأن بمصر فمن يستطيع المساعده

ارجو المراسله علي الخاص . لانه يمنع وضع الأيميلات هنا

وشكرا

احمد فخر
03-03-2008, 22:06
ياراجل حرام عليك في حد يسيب الكويت ويجي يشتغل هنا

Iraq IT
03-03-2008, 22:27
اسف سؤال خارجي ..

لماذا تركت الكويت خاصة الرواتب ممتازة؟

بالتوفيق لك

Douban
04-03-2008, 01:03
فعلا الصراحه يا أخى الناس بتحارب علشان تطلع فى فلوكه من البلد دى و يتغرق كمان !!
على العموم ربنا يوفقك !!!

habibko
04-03-2008, 01:32
نفس السؤال اخى الكريم انت ليه سيبت الكويت وجيت هنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

lumark_s
04-03-2008, 02:01
يا إخوان ليش تضغطوا الرجل بهذه الأسئلة الشخصية!!؟؟

الدنيا أرزاق يا جماعة الخير، ويمكن رزقته إنتهت في الكويت، هذه ليست نهاية العالم ، صحيح ولا لأ؟؟

الله المستعان

MaaM
04-03-2008, 02:32
لـ lumark_s
ماهو لما تعيش في مصر هاتقول زينا ( انت ليه سيبت الكويت ؟!! )
-----
مرتب IT Administrator في مصر بيبدأ من 750 جنيه لغاية 3000 جنيه

lumark_s
04-03-2008, 02:51
ولكن ماهو ثمن الغربة؟؟!!

mawkely
04-03-2008, 03:37
مرتب IT Administrator في مصر بيبدأ من 750 جنيه لغاية 3000 جنيه
يامغير الاحوال يارب اكرمنا لنغير العالم الاسلامي

والله المستعان

7amasa7
04-03-2008, 04:16
انا رأيى يا جماعه ان اى انسان نفسه يشتغل وينجح فى بلده ووسط اهله والسفر مجرد مرحله لتأمين الاحتياجات الماديه وتأمين المستقبل ولو تحقق هذا اذا لابد العوده للوطن وافادته بخبربته واظن انه اجمل احساس انى ابقى ناجح فى بلدى
ربنا يكرمك ويوفقك فى وظيفه كويسه لانك معاك كل الامكانات الشهادات والخبره ولا تقلق فالفرج قريب

magdyit
04-03-2008, 20:11
السلام عليكم

اولاً : شكرا جزيلا لكل من اضاف رد واهتم بالموضوع وسارد عليكم جميعا -بس فيه ملاحظه ان مفيش حد بعت بوظيفة واحده وده الهدف من رسالتي اصلاُ

المهم

ذهبت للكويت وعملت بشركه كمهندس نظم ومعلومات براتب متوسط - كان مده العقد سنتين وخلصوا الحمد لله

وجيبت عرض من وزارة الدفاع الكويتية ( عرض خيالي ) الحمد لله وخلصت كل الأنترفيوز مع الناس ولكن اراده انسان واحد بس حالت دون توقيعي للوزارة .
من هو ؟ هو اسؤ شخص ممكن تقابله في حياتك او نقول اسؤ سيستم معمول به في الخليج ( الكفيل )
الراجل قالي يا بابا انا اللي جيبتك من مصر ويا عندي يا بلاش ولا وزارة ولا يحزنون .
حاولت معاه بكل الطرق الفلوس ما نفعش - المعارف !! ومفيش فايده
فانا طلبت ارجع مصر لاني كنت نفسيا اتدمرت فعلا وكان يستحيل اني اكمل معاه .عموما هو رزقي والحمد لله علي كل شئ .

نتمني يكون فية مساعده حقيقة

MaaM
04-03-2008, 22:49
لومارك بيتكلم عن الغربة !!!

انا رأيى يا جماعه ان اى انسان نفسه يشتغل وينجح فى بلده ووسط اهله والسفر مجرد مرحله لتأمين الاحتياجات الماديه وتأمين المستقبل
طيب ايه رأيك في الكلام ده ؟
تقريبا انا سمعته قبل كدا

mohamedabduon
29-03-2009, 20:26
ولكن ماهو ثمن الغربة؟؟!!

عندك حق ياريس الغربة دى تمنها كبير

واللى ناجح فى بلده ومرتب معقول يحمد ربنا

والحمد لله على كل حال

mohamedabduon
29-03-2009, 20:29
السلام عليكم

اولاً : شكرا جزيلا لكل من اضاف رد واهتم بالموضوع وسارد عليكم جميعا -بس فيه ملاحظه ان مفيش حد بعت بوظيفة واحده وده الهدف من رسالتي اصلاُ

المهم

ذهبت للكويت وعملت بشركه كمهندس نظم ومعلومات براتب متوسط - كان مده العقد سنتين وخلصوا الحمد لله

وجيبت عرض من وزارة الدفاع الكويتية ( عرض خيالي ) الحمد لله وخلصت كل الأنترفيوز مع الناس ولكن اراده انسان واحد بس حالت دون توقيعي للوزارة .
من هو ؟ هو اسؤ شخص ممكن تقابله في حياتك او نقول اسؤ سيستم معمول به في الخليج ( الكفيل )
الراجل قالي يا بابا انا اللي جيبتك من مصر ويا عندي يا بلاش ولا وزارة ولا يحزنون .
حاولت معاه بكل الطرق الفلوس ما نفعش - المعارف !! ومفيش فايده
فانا طلبت ارجع مصر لاني كنت نفسيا اتدمرت فعلا وكان يستحيل اني اكمل معاه .عموما هو رزقي والحمد لله علي كل شئ .

نتمني يكون فية مساعده حقيقة

الحمد لله متزعلش محدش يعرف الخير فين أهم شىء انك تفضل عارف انك حصلت على عرض خيالى من الوزارة وده يعطيك دفعة معنوية

ربنا يوفقنا جميعا

one-zero
30-03-2009, 01:13
و لا تزعل و الرزق ليس في يد كفيلك الكويتي بل في يد خالقه

بس يا جماعة ايه الحكاية كل ما اشوف موضوع اجده قديم من شهور و لسه بتردو عليه و عملي ارتباك ايه

ان شاء الله لما الاخ شريف يعود من سفره ساطلب منه ارشفة الموضيع القديمة بصفته المشرف الاداري