تسجيل الدخول

مشاهدة النسخة كاملة : ارجو المساعدة بخصوص أكسس بوينت

Shazlonka
10-06-2008, 20:44
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته .
انا بجد محتاج مساعدتكم جدا و بسرعة . المرة ديه الموضوع بعيد جدا عن سيسكو .
شوفو يا اخواني علشان مطولش عليكم , انا عندي اكسس بوينت في البيت متوصل بيه كذا جهاز وكام لابتوب . المهم انو كان في واحد قاعد معايا في نفس البيت و حط باسوورد على الاكسس بوينت و سافر .
و حاليا مش عارف ادخل على الاكسس بوينت . في اي طريقة اني ارجع الباسوورد بدون ما يتغير اي حاجة فلكونفجريشن .
و انا اسف اني طولت عليكم بس بجد ارجو المساعدة عاجلا جدا .
By The Way Al Access Point Us . Robotics . And Thanx Alot I Hope Any One Reply As Soon as possible

memoragaa
10-06-2008, 20:54
لا توجد طريقة اخى الكريم وبرجاء وضع الموضوع فى مكانه والإلتزام بالقوانين الخاصة لكتابة المواضيع وتعديل العنوان

Shazlonka
10-06-2008, 20:59
انا اسف يا اخي . بس اعدل العنوان اخليه ايه ؟
و احط الموضوع فين ؟
و اكرر اسفي مرة تانية

memoragaa
10-06-2008, 21:06
يمكنك وضع موضوعك فى قسم الإتصالات والشبكات قسم الإتصالات اللاسلكية هناك من يفيدك اكثر من هنا وجزاك الله خيرا

Shazlonka
10-06-2008, 21:18
جزاك الله حيرا يا احي بس ممكن تقوللي ازاي انقل الموضوع من هنا لهناك ؟
و انا اسف على ازعاجك

memoragaa
10-06-2008, 21:28
ابدا كل اللى هتعمله هتفتح موضوع جديد هناك بس كده وتكتب فى موضوعك هنا انه موجود بقسم الشبكات اللاسلكية او ابعت رسالة لمشرف من المشرفين وينقلك موضوعك

او اقولك انا هبعت رسالة وانقله لقسم الشبكات اللاسلكية وبعدين ايه الكونفيجيوريشن اللى انت عاوزها على الأكسيس بوينت ما تعملها ريسيت وتبرمجها من اول وجديد عادى

lumark_s
10-06-2008, 22:06
تم تعديل الموضوع، وتم نقله إلى قسم الإتصالات والشبكات.

فارس الاسلام
10-06-2008, 22:24
الطريقة سهلة اتصل بصاحب الجهاز واسأله عن الكلمة السرية التي وضعها

Shazlonka
11-06-2008, 00:28
اولا شكرا يا جماعة و خصوصا لأستاذنا الكبير لومارك على نقل الموضوع , بعدين انا مش ممحتاج كونفريشن , انا بس مش عارف اوصل للي حط الباس , انا حاليا على الجهاز بس مش عارف اأكسس الاكسس بوينت عشان الباس مفيش اي حاجة او برنامش ممكن ارجع فيها الباس
و شكرا و جزاكم الله خيرا

Shazlonka
11-06-2008, 00:30
مفيش حد يقدر يفيدني في الموضوع ده يا جماعة اي برنامج او اي حاجة ممكن ارجع فيها الباس
انا مش عارف اوصل للي حط الباس

memoragaa
11-06-2008, 09:59
هيا المشكلة انك مش عارف تدخل على الأكسيس بوينت ولا مش عارف تدخل على الإنترنت عن طريقها ومش عارف توصل للباسوورد اللى عليها معلش استحملنا بس علشان نقدر نساعدك

Shazlonka
11-06-2008, 15:48
هوة اللي حط الباسوورد عمل اكسس ليست على ماك ادرس من الاجهزة اللي عندي
و مشي و ساب الموضوع زي ما هوة
انا عايز ادخل على الاكسس بوينت عن طريق احط الايبي مثلا بتاعو على الويب
بس بيطلعلي اليوزر و الباس
هيه ديه المشكلة بس

النديم
11-06-2008, 20:52
على حد علمي لاتوجد طريقة لمعرفة كلمة السر التي يمكنها فتح نقطة الوصول اللاسلكية ولا مفّر من تصفيرها وإعادة إعدادها ثانية. يمكن مراجعة موقع الشركة الصانعة ودليل تلك الوحدة اللاسلكية لمعرفة الأجرآءات.
النديم

memoragaa
12-06-2008, 09:11
اخى الكريم لا توجد مشكلة فى عملية إعادتها لضبط المصنع وتشغيلها مرة اخرى يمكنك فعل ذلك بسهولة