المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مسـاعدة بخصوص ال Salary

eng.ali
12-06-2008, 13:54
السلام عليكم ورحمة الله .. فى البداية أحب ان اشكر هذا المنتدى الذى ساعدنى كثيرا كثيرا حتى حصلت على ال CCNP بفضل الله تعالى اولا ثم بفضلكم ..ثانيا قد قدمت ال سى فى الخاص بى فى عدة شركات و اتصلت بى شركة كبرى فى مصر فى مجال الاتصالات و تريد تعيينى و انا لم اكمل دراستى الاساسية بعد حيث اننى مازال امامى عام كامل على تخرجى من كلية الهندسة قسم اتصالات و هم يعرضون مبلغ 2000 جنيها كمرتب شهرى لى فهل أقبل ام ماذا مع العلم اننى لا يهمنى المرتب قدر ما يهمنى ان أخذ خبرة عملية تساعدنى على دراسة ال CCIE ان شاء الله ولكننى لا اريد ان أظلم العاملين ب مجال ال IT فا ارجو المساعدة فى اتخاذ القرار مع العلم اننى كما ذكرت سابقا اننى لم أكمل تعليمى بعد .. و لكم منى جزيل الشكر ..

ahab
12-06-2008, 14:02
والله يا أخي هذه بالنسبة لي مصيبة

أن تكون شركة كبرى وأن تكون أنت حاصل على ccnp ويكون الراتب 2000 جنيه
لو كل الرواتب في مصر كده .... شكلي هخليني مدرس في السعودية وأنسى موضوع ccnp ..... هههههه

بالنسبة لمشكلتك يا أخي طالما إنك تريد الخبرة فنصيحتي أن تقبل العرض
أنا بالنسبة لي معايا ccna ولو في شركة في السعودية عرضت عليه أعمل بدون راتب أنا هوافق ( دعاية ليه .. ههههه )

وعلى فكرة أسماء الشركات الكبرى بتؤهلك فيما بعد ( على أساس الخبرة) لشركات أكبر ورواتب أفضل

eng.ali
12-06-2008, 14:13
ههههههههههههههههههه والله ضحكتنى يا اهاب .. اعمل ايه بس مهو الراجل ال HR الى عمل معايا الانترفيوهااااااات اصل انا عملت 4 انترفيو لما اتسلقت يعنى المهم قالى انه انا عشان لسه مخلصتش و شهادة الجيش و كدا فا دا هيكون مرتب مؤقت لحد ام اتخرج و كدا بس انا فعلا مش عاوز اظلم حد و اخد مكانه يعنى و يكون هو ممكن ياخد مرتب اعلى منى و احوج من للوظيفة بس اتمنى انى لو وافقت اخد خبرة كويسة ان شاء الله و ارجو من الاخوة الاعضاء ان لو حد عنده رأى او شغال فى المجال يقولى نصيحته و شكرا

هندسه العاشر
12-06-2008, 14:33
بص يا باشا
اولا الف مبروك علي الCCNP
نصيحتي لاني لسه متخرج طازه
ولسه ملتحق بالشركه بردو طازه هههههههههه
يعني لسه مستوتشي
اقولك اقبل بس علي شرط
انهم يوفرولك لوقت وقت امتحاناتك
ويوفرولك وقت اجازه الفتره الامتحانت قبليها حتي تعدي صافي ان شاء الله
وبالنسبه لمشروع التخرج كلمني علي الخاص واقولك رائي وافكار تفيدك لانجاز الموضوع
وان شاء الله ربنا يوفقك
بس الموضوع يقع عليك هل تقدر تقيم الوقت واستغلاله دون ان تخسر وقت دراسه ولا وقت عمل
مثل الامريكان والاوروبين
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تحياتي
اخوك محمد عادل

eng.ali
12-06-2008, 14:37
تسلم يا هندسة ربنا يخليك يا باشا وانا ان شاء الله هبعتلك ايميلى فى الخاص و نتكلم ... على فكرة ليا اصحاب كتير فى هندسة العاشر بس مش عارفين يتخرجوا هههههههه انت عارف النظام هناك عامل ازاى صعب حبتين ... اه يا بشمهندس انا اقدر اوفر وقت كويس بين دراستى و شغلى ان شاء الله عشان التيرم الاول مش هيكون عندى غير 3 مواد و التيرم التانى كله للمشروع فا هقدر ان شاء الله و شكار على النصيحة اوى

هندسه العاشر
12-06-2008, 15:49
تسلم يا هندسة ربنا يخليك يا باشا وانا ان شاء الله هبعتلك ايميلى فى الخاص و نتكلم ... على فكرة ليا اصحاب كتير فى هندسة العاشر بس مش عارفين يتخرجوا هههههههه انت عارف النظام هناك عامل ازاى صعب حبتين ... اه يا بشمهندس انا اقدر اوفر وقت كويس بين دراستى و شغلى ان شاء الله عشان التيرم الاول مش هيكون عندى غير 3 مواد و التيرم التانى كله للمشروع فا هقدر ان شاء الله و شكار على النصيحة اوى

بارك الله فيك وبالتوفيق
وانا فخور بوجود مثلك بالمنتدي بارك الله فيك
وربنا هيباركلك ويوفقك ان شاء الله
بالتوفيق اخي العزيز
بارك الله لك ان شاء الله
بالتوفيق يا باشا