المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : حل المشكله دى ضرورى جدا جدا

spider4all
19-06-2008, 14:19
انا عندى هارد ساتا 160 بدخل على الدوس مش بلاقى الدريفات بتاع الهارد ده علشان انزل نسخه ومش عارف السبب منين
وعندى هارد داتا وصلته لوحده علشان ادخل على الدوس بيظهر الدرفات ولكن العمليه مش بتم
حد يسعدنى ضرورى جدا علشان عايز انزل نسخه تانيه ومش عارف السبب ايه ومحتار
شكر اااا

rezoufda
19-06-2008, 17:19
أخي هناك مشكلة بالتعرف على هاردسك ساتا من على الدوس
والحل هو إرفاق درايفر للهارد

spider4all
19-06-2008, 23:10
اشكرك اخى
بس لما وصلت الدريف الداتا مع الساتا جبلى درايفات الداتا بس لما اعمل امر على الدوس يعطنى هذا االامر
fail or retery? try again
انا عايز اخلى درايفات الساتا تظر على الدوس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

hemo200
19-06-2008, 23:33
1-الرجاء تغيير العنوان إلى عنوان أكثر وضوحاً

engreda22
20-06-2008, 12:07
اخى العزير جرب تدخل على البيوس بيبقى فيه خيارين للهرد ديسك الساتا غير الحالة اللى موجود عليها وجرب تانى
كمان فيه اسطوانات ويندوز بتتعرف على الهارد الساتا مباشرة انا نعايا نسخة اكس بى لو حابب ارفعهالك قولى

rezoufda
20-06-2008, 13:28
هل تريد أن تعمل فورمات ويندوز xp ؟؟؟
إن كان كذلك فتستعمل أسطوانة الويندوز .....(أكمل لك ماذا تفعل إن كان ذلك ما تريد فعله)

spider4all
20-06-2008, 18:45
اشكركم على الاقتراحات دى بس انا مش عايز اعمل فورمات ولا عايز انزل نسخه علشان جبت نسخه ونزلتها على الهارد الساتا . بس المشكله اللى انا عايز انزل نسخه جوست لانى مسجل عليها كل التعرفات بتاعت الجهاز مش عايز انزل نسخه وندوز فلما بعمل بوووت علشان ادخل على الدوس واكتب الاوامر مش بتتنفذ ولاحظت ان درايفات الساتا مش موجوده على الدوس ..............
على العموم الف شكر يااخوانى على المساعده هضطر اللى انا اجيب التعرفات بقا من على النت وخلاص بس انا كنت عايز اعرف ايه العيب ...
شكرا لاهتمامكم