المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : Scott Morris ينضم ل InternetworkExpert.

قاهري
27-06-2008, 11:06
المدرب الشهير Scott Morris الحاصل علي 4 CCIE واحد المدربين الاوائل في شركة IPExpert احد اكبر شركات التدريب علي ال CCIE في العالم والمنافس الاكبر لشركة InternetworkExpert.

هذا المدرب وفي نقلة مفاجئة, ترك شركة IPExpert لبعض الخلافات مع مؤسس الشركة و انضم الي المنافس التقليدي لهم InternetworkExpert في خطوة اري انها ستعطي ثقلا هائلا لشركة InternetworkExpert والتي اصبحت الآن تضم افضل ثلاثة مدربين في العالم علي الاطلاق.

وانا وبصفتي احد المتحيزين لشركة InternetworkExpert قد سعدت جدا بهذا الخبر. ف Scott Morris مدرب مميز جدا, قد استمعت لبعض محاضراته علي الانترنت كما رايت الكثير من مقالاته ومشاركاته في ال CCIEGroup. بالتاكيد سنري منتجات اكثر قوة وابهارا من InternetworkExpert في المستقبل القريب ان شاء الله.

Im Hero
27-06-2008, 11:20
مشكوور اخوي قاهري خبر ممتاز جدا الان الان اغلب الاشخاص الدارسين لـ CCIE يتوجهون لـ intenetworkexpert

وحاطين الخبر في الصفحه الرئيسيه للموقع بس IP EXPERT خسرت مدرب كبييير جدا

CiscoCertified
27-06-2008, 11:50
ههههههههههههههههههه

والله كنت أحسبهم شركه وحده

هذي IP EXPERT اختصار لــ intenetworkexpert

على العموم

بس يا أخ قاهري انت قلت

في خطوة اري انها ستعطي ثقلا هائلا لشركة InternetworkExpert والتي اصبحت الآن تضم افضل ثلاثة مدربين في افضل ثلاثة العالم علي الاطلاق.

ممكن تذكر أساميهم

ولك جزيل الشكر

Im Hero
27-06-2008, 12:15
هلا سيسكو سيرتفيد هذي اساميهم

Scott Marrios 4xCCIE
Brain Dennis 5xCCIE

الثالث نسيت من هو بس تقدر تدخل الموقع تشوف اساميهم ( عالم جامدة أوي ) :)

karlot_96
27-06-2008, 12:19
hi my freind CiscoCertified
u find in below link all the fourth instructor's name of internetwork expert company

https://www.internetworkexpert.com/about-instructors.htm

salam alikoum

CiscoCertified
27-06-2008, 14:06
Thanx Alot Men

one-zero
27-06-2008, 14:25
خبر ممتاز جدا

khalid20
27-06-2008, 17:36
جزاك الله كل خير أخى قاهري على هذه المعلومه الرائعه

lumark_s
27-06-2008, 17:39
هلا سيسكو سيرتفيد هذي اساميهم

Scott Marrios 4xCCIE
Brain Dennis 5xCCIE

الثالث نسيت من هو بس تقدر تدخل الموقع تشوف اساميهم ( عالم جامدة أوي ) :)

الثالث هو Brian McGahan وهو حاصل على على 3شهادات CCIE .

خبر إنتشر بطريقة مذهلة، مشكور أخي القاهري على جهودك.

memoragaa
27-06-2008, 23:22
اخوانى الكرام اولا جزاكم الله خير على المعلومات بس ممكن سؤال صغير معلش هوا ا يه الفرق ما بين ال CCIE4 AND CCIE3 AND CCIE5 ؟؟؟؟

karlot_96
27-06-2008, 23:31
that means that
scott marrios has 4 CCIE (Routing and Switching / Security / IPS Dial /Service Provider
Brian Dennis has 5 CCIE (Routing and Switching / security / ISP-dial / Service provider / Voice
and so on thanks i think is help gul for u freind

lumark_s
28-06-2008, 01:53
بصراحة يا أحبة

هذه الشركة من أقوى شركات العالم ، أنا زبون معاهم صار لي أكثر من سنة ونصف، وهو بصراحة أشخاص محترمين ويساعدوا الناس بشكل كبير.

هل تعلمون بأنهم تبرعوا لمصمم برنامج ال Dynamips بأكثر من ربع مليون دولار؟؟

أنا الحين بشتري منتجاتهم كاملة لتخصص الفويس :)

هندسه العاشر
28-06-2008, 02:05
بصراحة يا أحبة

هذه الشركة من أقوى شركات العالم ، أنا زبون معاهم صار لي أكثر من سنة ونصف، وهو بصراحة أشخاص محترمين ويساعدوا الناس بشكل كبير.

هل تعلمون بأنهم تبرعوا لمصمم برنامج ال Dynamips بأكثر من ربع مليون دولار؟؟

أنا الحين بشتري منتجاتهم كاملة لتخصص الفويس :)

شكلي هعمل زيك كدا
الظاهر ان تخصصي اصبح فويس
مشروع التخرج عداني
الشركه اللي بدرب بيها
حاليا نزلت موقعين وال2 فويس
بس مش مجرد سيسكو بس
الحمد لله الاول كان مع الastrisk والذي انصح الجميع ان يتعلمه فهو فويس المستقبل
وكل ما هو ممكن عمله مع سيسكو
وان شاء الله ابتداء في الخطوات الايجابيه للCCVP
ولكن ليس بعد الانهاء من التحضير ومذاكره الروتينج كويس اوي
الله المستعان
ربنا يوفقك يا لومارك انت وقاهري
اخوكم
محمد عادل

saqr8000
28-06-2008, 21:14
شكرا للاخ قاهرى وربنا يوفقك الجميع

rio
01-07-2008, 03:36
كويس جدا دى أكيد إضاافة قوية جدا للشركة دا غير انها اصلا سمعتها كويسة اوى كدا الواحد يضمن شرح كويس لما يجى يشترى material لل CCIE يا مسهل يا رب .. شكرا على الخبر أخ قاهرى

saudiman
01-07-2008, 13:10
والله مجنون اخواني هذا الرجل عامل لاب منزلي بسعر رهيب مره 2.3 مليون دولار ههههههههههههههه

قاهري
01-07-2008, 13:16
Scott Morris مدرب مميز جدا ... طريقته في الشرح ممتازة اضافة الي ان معلوماته وخبرته كبيرة جدا, ستكون فرصة كبيرة ان نراه في التسجيلات اللايف وهي الطريقة التي تعتمدها Internetwork Expert. فالمدربين يقدمون دروسهم لايف واثناء ذلك يتم تسجيلها ك Class-on-Demand وهي طريقة تجعلك تشاهد المدرب وهو يقابل المشاكل والاخطاء وهو يشرح فيحاول ان يحلها وانت تشاهد كل هذا فتكون الفائدة مضاعفة ....

Brian Dennis عبقري وخبرته كبيرة جدا .... عنده بعض المشاكل في توصيل المعلومة بسهولة لكنه عبقري, احيانا اشعر وهو يشرح ان عقله يعمل بسرعة 1 جيجا في الثانية, ولكنه يشرح بسرعة DSL 512K. :).

Brian McGahan اقلهم خبرة واصغرهم سنا ... لكنه مدرس ممتاز وعنده قدرة ممتازة جدا علي توصيل المعلومة بسهولة.

قاهري
01-07-2008, 13:19
والله مجنون اخواني هذا الرجل عامل لاب منزلي بسعر رهيب مره 2.3 مليون دولار ههههههههههههههه

فعلا :)

شاهد هذا اللاب في الوصلة التالية:
https://smorris.uber-geek.net/lab.htm

rio
01-07-2008, 14:55
بصراحة شكل اللاب يخض .. و انا كنت فاكر ان حجرتى مليانة اجهزة و حاجات عشان التدريب 2 لاب توب و جهاز منزلى عادى و شوية كتب و ادوات تدريب انما دى مممممم مش عارف اقول ايه بصراحة حاجة فعلا تشجع الواحد جدا جدا و تحفزه انه يحاول يوصل ل ولو ربع المستوى دا من التعليم .. ربنا يوفقنا جميعا و شكرا اخ قاهرى على اللاب دا و لو انه خضنى .. ربنا معاك و مع المسلمين جميعا .

Ziad.CCIE
01-07-2008, 16:45
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مشكور أخي قاهري على الموضوع الشيق والجميل وبقول يا جماعة هذا الرجل ................. مرعب

بس ولا يهمكن أنا بكرة إن شاء الله بدي سوي ببيتي أحسن من هذا اللاب :rolleyes:

™ ThE GeNiUs
28-08-2008, 00:16
يارب نكون زيهم فى القريب

وشكر يا اخ ياقاهرى على الافاده واللاب كمان