المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اعتذر أشد الاعتذار

الصفحات : [1] 2

mohammedsn
03-07-2008, 14:50
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
كيف حالكم يا شباب
أنا بصراحة كلي خجل منكم
و أعتذر أشد الاعتذار عما بدر مني في الفترة الماضية
لاني تغيبت تغيب شديد
و لكن يعلم الله الظروف التي مرت بي

فارجو من كل من يقرا هذا العتذار أن يسامحني أني قصرت في حقه الفترة الماضية
و ليعلم و ليتاكد أني بالكاد أجد وقت للنوم و صدقني ليس كافي
و لكن هانت فترة مؤقته جدا و إن شاء الله أعود بقووة أكثر

أخواني أنا لم أهرب
و لن أهرب إن شااء الله
و من يعلمني يعلم أن هذا ليس من أخلاقي

و يعلم الله أني ما بدأت هذا الكورس من أجل الشهرة فلما تحققت توقفت

و لكن لي عود حميد إن شاء الله
و سيكون بأكثر قوة

أنا اعلم أني تأخرت و لكن ألتمس لأخيك عذرا

و لكل أخ تأخرت عنه أقول له

أخي الكريم أوجه لك أعتذارا رسميا مني
حقك علي
سامحني أخي بالله عليك
و لو أقدر أجي أقبل رأسك
و أنا لم أتركك و سنكمل المشوار سويا إن شاء الله تعالي

أخوكم المقصر
محمد سمير

hamdy916
03-07-2008, 15:06
حبيبى فى الله محمد سمير

يشرفنى ان اكون اول واحد يطمن عليك انك بخير الحمد لله ولكنى الومك انك تلتمس العذر تاكد يا اخى

اننا الحمد لله كلنا بنقدرك اوى ولو فضلت للسنه الجاية هنفضل بردك مستنين احنا بجد حبناك فى الله

وما اجمل الحب فى الله وربنا ييسرلك امورك اخى ويسهلك امرك ومتشلش هم الكورس فوق بس من الى

انتا فيه وان شاء الله الكورس هيكمل بس بجد وبمانه خلى بالك من صحتك

وعلى فكرة انا متاكد ان ده مش كلامى بس ده هيبقى كل كلام طلابك باذن الله

واخر كلامى لك السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

mahmoud saad
03-07-2008, 15:06
ولا يهمك والله واحشنا واخبارك بس يعني كنت تطمنا عليك يا بشمهندس وعلى العموم والله قلقتنا عليك ومنتظرررين عودتك القويه

eng-mohamed
03-07-2008, 15:09
عود حميد إن شاء الله

sharif_soper
03-07-2008, 15:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
كيف حالكم يا شباب
أنا بصراحة كلي خجل منكم
و أعتذر أشد الاعتذار عما بدر مني في الفترة الماضية
لاني تغيبت تغيب شديد
و لكن يعلم الله الظروف التي مرت بي

فارجو من كل من يقرا هذا العتذار أن يسامحني أني قصرت في حقه الفترة الماضية
و ليعلم و ليتاكد أني بالكاد أجد وقت للنوم و صدقني ليس كافي
و لكن هانت فترة مؤقته جدا و إن شاء الله أعود بقووة أكثر

أخواني أنا لم أهرب
و لن أهرب إن شااء الله
و من يعلمني يعلم أن هذا ليس من أخلاقي

و يعلم الله أني ما بدأت هذا الكورس من أجل الشهرة فلما تحققت توقفت

و لكن لي عود حميد إن شاء الله
و سيكون بأكثر قوة

أنا اعلم أني تأخرت و لكن ألتمس لأخيك عذرا

و لكل أخ تأخرت عنه أقول له

أخي الكريم أوجه لك أعتذارا رسميا مني
حقك علي
سامحني أخي بالله عليك
و لو أقدر أجي أقبل رأسك
و أنا لم أتركك و سنكمل المشوار سويا إن شاء الله تعالي

أخوكم المقصر
محمد سمير

السلام عليكم مستر محمد سمير وحشتنا والله وحشتنا دروسك بس طبعا انقدر لك كل التقدير واكيد عندك ظروف لان الشي دة بتعملة من اجل الخير والمفروض علي كل واحد يعذر اي شخص لان الحياة مشاغل فلا تزعل استاذنا محمد سمير ما بدر من اخواننا بس عارف حضرتك لما الواحد يلاقي شي كان بيحلم بية او كان نفسة فية فانت كنت الامل الذي تعلق بية بعد ربنا ويكفي ان حضرتك ومستر لومارك اطلقتوا شرارة الفديوهات في قسم سيسكو مما شجع بعض الانستركتورات بعطاء الاذن لاخوننا برفع دروسهم لان حضرتك ومستر لومارك ومستر احمد نميطة خلتوا الناس تتشجع لعمل الخير لانكم كنتوا قدوة ولا ننسا في قسم ميكروسوفت كان مستر احمد جودة اطلق شرارة الفديو وجاء من بعد مستر ياسر رمزي ربنا يخلية لينا وتدفق رجال الخير بتقديم الكورسات وبصراحة في قسم ميكروسوفت مليان برجال الخير مثل مستر محمود سليمان ومستر محمد تحت اشراف مستر عراقي ومستر محمد الشاعر واخيرا ظهور ناس جديد مثل مستر احمد دوبان ومستر احمد عبدة بتقديم كورس الايزا 2006 واصبحت جامعة عرب هاردوير منارة وقلعة للعرب لتلقي الدروس العلمية والتقنية وما الدروس اللي قام بيها الاعضاء برفعها لكورس ccna فهيا نابعة من الخير واللي حضرتك كنت سبب فيها ان الانستركتورات اعطوا الاذن لهم برفعا وهذا سوف يسهل عليك الكورس ويكون في ناس عندها فكرة لان حضرتك الاساس لان هذة الكورسات تخلي الناس فاهمة وتكون متبعاك لان اصبح عندها فكرة عن الكورس اي محضرين الدرس وجاهزين يسئلوا حضرتك في الدرس حتعملة وعلي العموم الف شكر يامستر محمد سمير ومنتظرينك تعود بس لما يسهل لك الامور عشان نستمتع معاك مع بقية الدروس وحنكون فهمين لان اصبح في دروس نزل يعني باذن الله حنكون محضرين وجاهزين معاك باذن الله وربنا مايمنع الموانع و عايز اقل حضرتك انت الاساس ياباشا مهما نزلت كورسات احنا معاك لان انت الوحيد اللي معانا في عرب هاردوير ونقدر نناقشة وقد سعدنا بكلام حضرتك وانك مازلت معنا واحنا معاك للنهاية ياباشا لان احنا لا ننسا من اعطا لنا يد العون وربنا يوفقك ياباشا ونسمع صوتك ياباشا

Iraq IT
03-07-2008, 15:13
سلامتك اخ محمد والمهم انت بخير وهاي تسوى الدنيا

تحياتي

mohamed2121
03-07-2008, 16:29
اخى فالله محمد سمير
أهم حاجه
انك تكون بخير وبصحه جيده والحمد الله
وهى دى أخلاقك
أخلاق فرسان

الف الف تحيه من كل قلبى لك

ahmed_3bdo
03-07-2008, 16:36
عودا حميدا

وفى انتظارك دائما

moriatte
03-07-2008, 16:51
والله الأخوة هنا ماسابوش لينا أى حاجة نقولها تانى :Big:
بس بجد انت وحشتنا جدا جدا جدا
وانت مقصرتش ولا حاجة .......وانا بادعيلك والله يكون عملك دا فى ميزان حسناتك ان شاء الله
أتمنى والله كل الأحباب هنا فى هاردوير نتجمع فى مكان يوم ونتعرف على بعض
احنا بقينا فعلا أسرة واحدة مش فاضل غير اننا نتقابل ونتعرف على بعض
ياريت والله الاخوة هنا يتفقوا على مكان نتقابل فيه يوم جمعة أو سبت ونتفق على مكان نقابل فيه لومارك لما ينزل مصر ان شاء الله

one-zero
03-07-2008, 17:27
ربنا معاك يا محمد و في انتظار شرح الرواتنج قريبا بصوتك الغالي

على فكرة يا جماعة ان تذكرت شئ مهم و انا اقرا هذة المشاركة و هي ان الاخ محم سمير هو من دعاني اتقديم افلام تعليمية خصيصا للمنتدى و كان شاحذ لهمم الكثيرين ممن يشرحون الان وانا منهم
كانت هذة كلمة حق يجب ان تقال

ربنا معاك يا محمد و مقدرين ظروفك و يجب ان تعلم ان افلامك اصبحت مرجع لجميع دارسي ال ccna
و دائما اجد طلبة عندي يتبادلون افلامك و يعرفون منتدى عرب هاردوير كل المعرفة

و قريبا نلتقي جميعا عند وصول لومارك الي ارض الكنانة

Tiina
03-07-2008, 18:45
اعانك الله وسهل امورك و نحن ننتظر دروسك و انت بالف صحة و عافية

تحياتي

mizou1978
03-07-2008, 23:05
كان الله في عونك أخي محمد...

hamdy916
03-07-2008, 23:56
حلوة فكرة اننا نتقابل ده ياريت فعلا انا نفسى شوفك يا محمد بجد وانتا واستاذتنا وطبعا لومارك والباقى

كلهم ياريت فعلا تحددو وان شاء الله نتقابل

hisham_munshar
04-07-2008, 00:14
بالتوفيق و عودة حميدة ان شاء الله

Nightspy
04-07-2008, 06:13
لية بس تعتذر على ايش ؟

يعنى هو غلط ان الواحد يكون مشغول ! لا طبعا

يعنى الموضوع مش مستاهل اعتذار

meuoz
04-07-2008, 06:49
وحشتنا و الله يا بش مهندس محمد و ربنا يوفقك في كل خطوة تخطوها

SyrianCyclone
04-07-2008, 10:03
الله يعطيك ألف ألف عافية على كل حرف شرحته و كل معلومة سهلتها بشرحك و جزاك الله خيرا و جعله في ميزان حسناتك

وحيدالشوق
04-07-2008, 15:14
والله انك تكون بخير هاذي تسوى لنا كثير وربنا يخليك ويحفظك من كل شر

amna_ali
04-07-2008, 16:30
الحمد لله على سلامتك يا بشمهندس محمد ... اخي لا تحمل هما الكل هنا مقدر لظروفك و ان شاء الله ظروفك تستقر و تعود للمنتدى كما كنت

anti_world2007
04-07-2008, 16:40
احنا مقدرين ظروفك ومنقدرش نلوم عليك لاننا مبندفعش لك مقابل على تلك الفديوهات...وتذكر كام واحد فى مصر او العالم العربى انت ساعدتة وعلى العموم احنا منتظرينك علشان وحشنا صوتك والله

rio
04-07-2008, 17:01
أعانك الله يا بشهمندس محمد .. والله يا اخى انى احبك فى الله من غير ان اراك .. و استمتعت كئيرا بشروحات الفيديو التى شرحتها و كانت خير معين لى .. اهم شىء انك بصحة و سلامة و انت لم تقصر فى حق اى أحد نحن نقدر الظروف جيدا و نعلم انك مشغول هذه الايام كان الله فى العون .. خذ وقتك و راحتك حتى تعود لنا بقوة او حماس اكتر مما كنت عليه فى الفترة السابقة .. وفقك الله

helioo
04-07-2008, 17:34
اخى محمد جزاك الله خيرا على ما قدمت لاخوانك المسلمين فى كل مكان ونحسبك عل خير ولا نزكى على الله احد واسال الله ان ييسر لك كل عسير ويوفقك فى الدنيا والاخرة لما يحب ويرضى .....

وتاكد ان اخوانك فى المنتدى اللى بيحبوك هيقدروا اللى انت فيه وهيتلمسوا العذر لك ... وسيبك من كلام المحبطين لانك لو هتبص لكل واحد بينتقدقك ويقولك انت مقصر فى الدروس و كذا ... هتلاقيه اول واحد مقصر فى التعلم وممكن كمان متلاقهوش شاف الدروس بتاعتك ...

فأنا بقولك سيبك منهم وربنا اعلم بنية كل واحد وانت كمان عايزك تحتسب النية فى الاوقات اللى انت مشغول فيه ومش قادر تشرح للمنتدى كما فعل احد الصحابة مش متذكر اسه حين قال " والله انى لاحتسب نومتى كما احتسب قومتى "

واهم حاجة تطمنا عليك باستمرار لان انت لك فضل علينا وربنا يوفقك لما يحب ويرضى

اخوك / احمد هلهول

chikou
04-07-2008, 20:39
الحمد لله على السلامة
ان شاء الله الأحوال افضل الآن
دعائي ليك و للجميع الناس الطيبين بالمنتدى

ربي يسر له أمره و افتح له مخرجا

averain
04-07-2008, 21:59
السلام عليكم و رحمة الله
أخي الكريم سمير لما هذا الكلام!!!
إني ألومك, لا على غيابك و لكن على هذا الكلام!!!
الحمد لله على سلامتك و على عودتك,
إعلم أن عملك هذا في سبيل مرضات الله و لست مقيدا به.
أعمال تطوّعية و لست ملزم بتقديم أي إعتذار و لا شرح عما جرى.
الحمد لله على سلامتك و مرحباً بعودتك...
و لك الشكر لكل ما فعلته,
السلام عليكم و رحمة الله

mohammedsn
06-07-2008, 06:31
جزي الله خيرا كل من رد و فعلا ردودكم رفعت من حالتي النفسية
و اشتاق للعودة بقوة
و بقوة جدا إن شاء الله
و قريبا جدا إن شاء الله

sharif_soper
06-07-2008, 07:57
السلام عليكم مستر محمد سمير منتظرينك ياباشا بس لما تخلص امورك ومش معنا ذلك ان احنا استغنا عنك لا بس عايزنك وانت معانا وبتعملنا بقية الكورس مكنش تحت ضغوط نفسية لانة العملية انك بتعملها من اجل الخير لكي تنفع بية اخواتك في جامعة عرب هاردوير ويمكن الكورسات اللي اترفعت خفت الضغوط عليك من طلبات الاخوة هنا لان اصبحة في جرعة مسكنة لحين حضرتك تعود لنا تاني وتستكمل الكورس وبقولك ياباشا كلنا معاك للنهاية لان احنا منقدرش نستغنا عنك لانك الاساس ويكفي ان حضرتك فجرت الدنيا برفع كورسات للا نستركتورات اخري لكي نستزيد بعدة خبرات وعسي ان تكرهو شي فهو خير لكم شوف ياباشا حضرتك عملت اية فجرت الدنيا بكورسات ccna اللي الناس مكنش لقية موضوع بتكلم بالكورسات واخير وليس اخرا انت الاساس واحنا معاك للنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــهــــ ــايــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــة
مع تـــــــــــــــحيـــــــــــــــــــات ووحـــــــــــــــــوش وفــــــــرســــــان عـــــــــرب هــــــــاردويـــــر

mahmoud saad
06-07-2008, 13:29
وحشتنا والله يابشمهندس ووحشتنا شروحاتك الجميله ربنا يرجعك بالسلامه ويسهلك كل امر عسير منتظرينك كلنا هنا اخواتك بس ابقي ادخل طمنا عليك

nerosoft
06-07-2008, 23:35
والله وحشتنا

ahmed aboul3ela
07-07-2008, 14:15
ياعم انا حبيتك من غير ما اشوفك حبيتك من اعمالك ومن كلام الناس عليك .بجد انت انسان عظيم ومميز ربنا يقدرنا ونعمل حاجة زيك او لو نقدر نقدم مساعده . ربنا يكرمك ويحافظ عليك ويزيدك من نعيمة.
هو ده خير العمل الذى يبقى ودى صدقة جارية انت بتقدمها للناس وهيفضل فضلها يعودلك الى يوم الدين . يلا ياعم ابسط شوف الحسنات والدعوات:D انا مش بحسدك بس دى غبطة مش اكتر يعنى اتمنى انى اكون ذيك بدون ما ينقص منك حاجة .

rwmy4
07-07-2008, 14:23
احنا مقدرين ظروفك