المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة فى برنامج vmware

mohamedabduon
07-08-2008, 22:33
السلام عليكم

انا حملت برنامج vmware و حجمه 465 ميجا

وبعد كده لما جيت انزله بتطلع الصورة دى والتثبيت مش بيكمل

https://www.alardha.net/upload/uploads/dc88f76c30.jpg (https://www.alardha.net/upload)

و قبل كده كنت بستخدم نسخه قديمة بس كانت مشتغلتش علشان كانت محتاجة سيريال ودوخت علشان اجد السيريال فنزلت النسخه الكبيرة اللى بكلمكم عليها الان

SyrianCyclone
08-08-2008, 08:01
أخي الكريم لا أرى صورة تظهر , و لكن أعتقد أن المشكلة التي تحصل معك ,حصلت معي من قبل مرة واحدة ,
و كانت بسبب KasperSky لا أعرف إن كان عندك KasperSky على جهازك , قم بالتحقق أخي الكريم من إعدادته و أعد تسطيب ال VMware مرة أخرى .
أرجو أن بعمل معك و بالتوفيق.

mohamedabduon
08-08-2008, 18:12
أخي الكريم لا أرى صورة تظهر , و لكن أعتقد أن المشكلة التي تحصل معك ,حصلت معي من قبل مرة واحدة ,
و كانت بسبب KasperSky لا أعرف إن كان عندك KasperSky على جهازك , قم بالتحقق أخي الكريم من إعدادته و أعد تسطيب ال VMware مرة أخرى .
أرجو أن بعمل معك و بالتوفيق.

لا انا عندى النورتون و zonealarm

و الصورة وضعتها لك بالمرفقات

SyrianCyclone
08-08-2008, 20:37
أخي الكرين هذه تفس الرسالة التي ظهرت عندي , و حليتها [غيقاف برنامج الفايروول و ال إعدادت الأنتي فيروس ,
حاول أخي أن تعطل ZoneAlarm و خاول مرى أخرى . بالتوفيق إن شاء الله.

mohamedabduon
09-08-2008, 18:52
بجد ,,,, طب هشوف وابلغك سلام

mohamedabduon
09-08-2008, 20:46
أخي الكرين هذه تفس الرسالة التي ظهرت عندي , و حليتها [غيقاف برنامج الفايروول و ال إعدادت الأنتي فيروس ,
حاول أخي أن تعطل ZoneAlarm و خاول مرى أخرى . بالتوفيق إن شاء الله.

الف شكر بس انا دخلت على اعدادات النورتون ووقفت الحماية

وكمان عملت و قفت الجدار النارى وبرضو نفس الرسالة ياباشا

SyrianCyclone
09-08-2008, 21:10
السلام عليكم أخي الكريم ,والله أنا جدا أسف لأني لم أنجح بمساعدتك ,لعل أحد الأخوة عنده حل .
بالتوفبق إن شاء الله

باحث عن المعرفة
09-08-2008, 21:25
1- هل هذا البرنامج يظهر في قائمة ال task manager

FixCamera.exe

اذا كان كذلك أوقفه ومن ثم حاول مرة أخرى

2- حاول التنصيب باستخدام حساب الادمن لانه يظهر من الصورة أنك لم تحاول به

3- حاول التنصيب من خلال الواجهة الانجليزية للويندوز وليس الواجهو العربية لأنه يبدو مشكلة مع اللغات الاخرى (عربية، فرنسية غيره)

mohamedabduon
09-08-2008, 21:52
1- هل هذا البرنامج يظهر في قائمة ال task manager

FixCamera.exe

اذا كان كذلك أوقفه ومن ثم حاول مرة أخرى

2- حاول التنصيب باستخدام حساب الادمن لانه يظهر من الصورة أنك لم تحاول به

3- حاول التنصيب من خلال الواجهة الانجليزية للويندوز وليس الواجهو العربية لأنه يبدو مشكلة مع اللغات الاخرى (عربية، فرنسية غيره)

لا يا باحث مش بيظهر

و للعلم انا دخلت على السيف مود علشان انزله وبرضو منفعش انا بقول يمكن فيه مشكله فى النسخة نفسها

mohamedabduon
09-08-2008, 21:54
السلام عليكم أخي الكريم ,والله أنا جدا أسف لأني لم أنجح بمساعدتك ,لعل أحد الأخوة عنده حل .
بالتوفبق إن شاء الله

مشكور جدا على كل حال يا اخى الطيب

باحث عن المعرفة
09-08-2008, 22:10
المشكلة عندك هي نفس المشكلة هنا

https://communities.vmware.com/thread/105270

هناك أكثر من طريقة مذكورة للحل. أنا أفضل إما حساب الأدمن وإما التنزيل من حساب آخر ولكن واجهته انجليزية وليست عربية