المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : جهاز DVD Player GIGAMAX

cool_guy4ever15
23-08-2008, 13:45
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

انا يا جماعه عاوز اسئل عن جهاز الديفيدي بلاير هو نوعو جيجا ماكس و مكتبو عليه dvd/rw و DIVX و كلام كتير كده

المهم انا عارف ان مش الإسطوانه اللي احط عليها كذا فلم تشتغل عليه لأني جربت وحده و منفعتش بس يمكن بردو

عشان كانت الأفلام rmvb و الإكستنشن ده مش عالعلبه هو فيه كمان فتحه للميموري كارد و فتحه للusb يعني انا عاوز

اعرف لو انا عندي فلاشه مثلن ممكن اشوفمن عليها افلام اللي بالصيغه اللي موجوده عالعلبه بتعتو هو لسه جايلي انهرده

عشان كده مش عارف اتعامل معاه فياريت اللي اتعامل معاه ابل كده يؤلي اشغل ايه عليه و ينفع فلاشه و كده ولا لأ لازم

السيديهات الأوريجينال وهو مكتوب انه dvd/rw فده يعني ينفع اوصلوا بالكمبيوتر و انسخ سيديها من عليه بنيرو عادي

معلش انا اصلي عمري متعملت معاه ابل كده خالص و المانيوال بتاعوا مش موضح كويس...

ياريت تردو عليا فأقرب وقت

cool_guy4ever15
24-08-2008, 12:56
هو الإستفسار صعب للدرجادي يعني يعني انتوا مهتمين بالتكنولوجيا و المفروض الحاجات دي تبئه يعني معروفي بالنسبلكوا مش محدش يرد عليا كده خالص يعني مكنتش ده اللي اتوقعوا من المنتدي الصراحه

madman
24-08-2008, 19:04
افا عليك اسمحلي اكون اول واحد يرد عليك
لا اعرف ولا عمري سمعت عنه
بس اكيد لو قريت المانوال كان لقيت اجوبتك
طيب هات الموديل
هات موقع اي شي لجهازك على النت

cool_guy4ever15
25-08-2008, 01:32
شكرن يا اخي علي ردك
و انا فعلن اريت المانوال و مفيهوش حاجه عنه غير الحاجات الرئيسيه و انا مش لائي موقع عالعلبه هو انا اللي مجنني بس اني معنديش حاجه اجربها يعني معنديش فلاشه او اسطوانه ديفدي عشان كده بسئل انما لو عندي كنت جربت و انا مش لائي موقع فعلن هو الموديل GIGAMAX PAN-2007DP ....

و شكرن علي ردك و اهتمامك

weras
28-08-2008, 14:14
السلام عليكم
شوف انتا قلتها بنفسك الجهاز يشغل صيغة الDIVX وهادي الصيغة تستخدم في تصغير حجم ملفات الفديو
و هي مشهورة لكل من ينزل افلام من التورنت بسبب صغر الحجم تخيل فلم على ديفدي حجمه 4 جيجا يتحول
الى 700 ميجا يعني ممكن تحط اكتر من فلم على الديفيدي او الفلاش وهادي خاصية جميلة جد
بس انتا شوف ايش مكتوب في المانوال حيكون مكتوب الصيغ المدعومة
وسلام