المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : بالله عليكم ساعدونى باقصى سرعة انا فى ورطة

3amora
19-09-2008, 05:27
السلام عليكم
بالله عليكم ساعدونى انا خلاص اتخنقت انا عندى روتر تى بى لينك 8840 عايز اخش على الاعدادت بتاعته بيقولى اليوزر والباسوورد غلط جربت كل اليوزر والباس وورد ومش راضى عملت ريسيت كذا مرة وجربت ادخله تانى مش راضى دخلت على الاسطوانة وعملت لوج اون وبيقولى اليوزر والباسوورد غلط جربت متصفح الفايرفوكس بدل من الاكسبلورر وبردو مش راضى انا شغال على ويندوز فيستا.. ارجو من العمالقة فى هذا المنتدى الرد بسرعة والافادة ولكم جزيل الشكر...

Nightspy
19-09-2008, 09:56
يعنى انت غيرت الباسورد من الاول ام انت لا تعلم اصلا الباسورد

لو انت لا تعلم اقلب الروتر وابحث فى الكتابات التى اسفلة عن اسم المستخدم وكلمة السر

اظن اسم المستخدم هو admin

بو شنيبات
19-09-2008, 11:02
يعنى انت غيرت الباسورد من الاول ام انت لا تعلم اصلا الباسورد

لو انت لا تعلم اقلب الروتر وابحث فى الكتابات التى اسفلة عن اسم المستخدم وكلمة السر

اظن اسم المستخدم هو admin

كما ذكر لاخ nightspy

انا شخصيا واجهت مشكله مماثله مع راوتر linksys

عند اول تشغيل له , اردت ان انظم بعض الاعدادات به , لكن كانت ال interface تطلب مني يوسر وباسوورد

ستخدمت admin لليوسر و admin لل pass ومشى الوضع .

لاادري ان كان سينجح في حالتك ايضا .

3amora
19-09-2008, 12:15
انا جربت جميع اليوزر نيم ومش راضى يقبل جربت admin فى اليوزر والباسوورد ومش قابله ومش عارف اعمل ايه

Nightspy
19-09-2008, 16:10
يعنى انت متاكد انك جربت كلمة السر والباس الموجودين على الجهاز ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ متاكد

طيب هل الجهاز مستعمل ؟

او هل انت متاكد من ان الكيبورد شغالة تمام ؟

mohamedsaber_86
19-09-2008, 18:32
راوتر تي بى لينك

يوزر نيم Admin
باسورد Admin
تحياتى

3amora
20-09-2008, 00:09
شاكر ليكم ياجماعة انا خلاص شغلت الاعدادت بس كنت بعمل الريسيت كل مرة غلط لكن ظبط معايا الحمد لله بس دلوقتى فى مشكلة تانية النت بيفصل كتير ومش من الشركة ده من الراوتر مش عارف ده من ايه سلك ولاايه ياريت تساعدونى تقلت عليكم شكرا

Nightspy
20-09-2008, 09:02
بمعنى اية انه بيفصل كثير

وكيف تاكدت انة ليس من مذود الخدمة

وهل انت مركب سبلتر فى سلك الهاتف ؟

shoudy2005
03-10-2008, 11:38
ساعات كتير ممكن فعلآ عيب تقطيع النت يكون من الروتر مش من الشركه و السبب انو بيهنج و بتضطر تشيل الفيشه و تحطها

microtar
22-10-2008, 16:49
الحل بسيط جدا
ااطفي الجهار و اضغط على ريسيت وخليك ضاغط وشغل في نفس الوقت