المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : محتاج مساعدة ضرورى لو سمحتوا

meme19
02-10-2008, 06:29
انا اشتريت كارت 9600Gt 512 MB DDR3
انا مش عارف اركب الكارت محتاج مساعدة من حد خبير فى الموضوع ده
انا ركبت الكارت عادى زى اى كارت بس مش بيظهر حاجة بس فى كابل مع الكارت بيتوصل فى البور بتاع الجهاز بس انا مش عارف اركبه علشان الكابل له طرفين هل لازم اوصل الكابل ده علشان الكارت يشتغل و هل لازم اوصل الطرفين ولا طرف واحد بس و على فكرة الوان السلك بتاع الكابل مش زى الوان كابلات البور الى فى الكيسة دى اصفر و اسود و بنى
لو فى حد يقدر يساعدنى ياريت و يوضح بالصور لو سمحتوا

المازربورد بتاعتى جيجا بايت 945

meme19
02-10-2008, 09:03
اية يا جماعة مافيش حد يقدر يساعدنى ولا اية ؟؟؟

| Fusion |
02-10-2008, 19:53
انا ركبت الكارت عادى زى اى كارت بس مش بيظهر حاجة بس فى كابل مع الكارت بيتوصل فى البور بتاع الجهاز بس انا مش عارف اركبه علشان الكابل له طرفين هل لازم اوصل الكابل ده علشان الكارت يشتغل و هل لازم اوصل الطرفين ولا طرف واحد بس و على فكرة الوان السلك بتاع الكابل مش زى الوان كابلات البور الى فى الكيسة دى اصفر و اسود و بنى
لو فى حد يقدر يساعدنى ياريت و يوضح بالصور لو سمحتوا

اكيد مش هيشتغل لانك مش موصله باور, و قبل ما اقللك على طريقة التوصيل البسيطة جدا, يا ريت اعرف الاتي:

انت الباورسبلاي عندك نوعة ايه؟ و كام واط؟ و كنت شاريه بكام؟ و لو كان من اللي بييجي مع الكيسة, يبقا الكيسة نوعها ايه؟ و كنت شاريها بكام؟

معلش اسئلة كتيرة بس مهمة :)

meme19
03-10-2008, 01:07
الباور سبلاى انا غيرته علشان الى كان جاى مع الكيسه كان فى مشاكل بس الى موجود دلوقتى مش من النوع الغالى ده من العادى الرخيص و الكيسه كانت 170 جنية و نوعها ماتركس و مكتوب على الباور 400 وات
بالنسبة للمازربورد هل ممكن تكون هى المشكلة ؟ هى نوعها جيجا بايت 945 , و البروسسور
dual core 3GHz
و Ram 2 G
فى انتظار ردك و شكرا على اهتمامك