اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة DR ! ZERO مشاهدة المشاركة
الله يجزيك كل خير على دعاءك يا طيب

لو هتستنى شهر عشان الميزانية أنا شايف تقلل بعض القطع شوية زى البوردة او الكرت تجي ال 4870 مثلا احسن ما تستنى شهر كامل

ال Armor ممتازة بكل تاكيد و اسأل على منتجات CoolerMaster برضو لو موجودة قوللى عليها أو اختار الأفضل بينها

بيتهيأل 850 وات كفاية لكرتين 4890 أما حكاية الهاردات فهى استهلاكها قليل بالكتير أوى 10 وات للهارد البلاك :D بس أنا ايف انك متعملش CF اصل مش هتحتاجة لأن كروت DX11 ناقصلها شوية كده و كرت 4890 يكفيك و زيادة أكتر من سنة و نص ان شاء الله لغاية م ألعاب DX11 تنزل و الكروت ترخص شوية

رأيى متجيبش الكرت التانى

عندنا ال 4890 التوكسيك ب 1650 جنيه و فى ال PowerColor HD 4890 Battle Forge ب 1450 جنيه و نفس الأداء تقريبا و مكسور سرعته و تبريد احترافى و معاه لعبة :D

و ده اللينك بتاعه

https://www.powercolor.com/Global/pr...ProductID=5714

كده تقدر توفر فى الميزانية أكتر بس الهارد البلاك مش موجود فى مصر حاليا ان شاء الله ينزل قريب

الله اعلم فى خلال شهر حاجات كتير ممكن تحصل ان شاء الله و أكيد أسعار القطع دى هتنزل
شكرا جزيلاً اخي
ولكن ما الفرق بين كرتي الشاشة 4890 من باور كلار والسافير ؟؟؟ مش السافير أقوى وتبريده احسن وهل له صوت مزعج او عالي لانه احترافي اقصد الباور كلار؟؟
وانا اصلا مش رح اجيب كرت تاني بس بقول للمستقبل في الخطة الخمسية:D
ومن وين اماكن الشراء بهذه الاسعار ممكن تحطلي العنوان ؟؟
وهل هذه الذواكر تتوفر في مصر او لا OCZ OCZ3P1600LVAM4GK DDR3 PC3-12800 Platinum AMD Edition ؟؟؟
وهاردات البلاك بطلبها من الامازون