صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2
النتائج 16 إلى 24 من 24

الموضوع: مشكلة فى عدم الرفع الوهمى فى برنامج vuze والغش بأكستريم مووود

مشرف سابق

رد: مشكلة فى عدم الرفع الوهمى فى برنامج vuze والغش بأكستريم مووود

اية يا جماعة مفيش حد عارف الحل ولا ايه

عضو برونزي

بص ياحبي
    أنا عندي في ملفات بحملها بتاخد شهور في السيد وبرضه بيكون الرفع صفر وممكن تاخد شهور علشان يوصل راشيو الملف لـ1 فقط مع أن عليها بيرز مش بطال
    العلة مش عدد البيرز فقط

لو أخدت بالك أنت في الصورة اللي حاطتها في أول الموضوع
    بص علي السيدر هتلاقيه في الملف الأول 2829 واللينشر 151
    والملف التاني السيدر 585 واللينشر 86

لكن خد بالك من المتصلين بيك أنت بالفعل
    في الملف الأول السيدر 49 واللينشر 1
    في الملف التاني السيدر 50 واللينشر 0

في الملف الأول شوفت عدد السيدر كتير ازاي دول كلهم بيتقسمو علي اللينشر علي حسب سرعاتهم بحيث كل واحد يحمل بسرعته كامله
    يعني أنت بسرعتك دي في الملف ده 49 سيدر يكفوك تمام ويعطوك سرعتك كامله وكذلك الأمر في الملف التاني
    بالنسبة للأبلود فمش بيحصل لأن السيدر كتير ومعني كدة أن الـ 151 لينشر في الملف الأول مكتفين تماما بعدد السيدر ده وكلهم بيحملوا بسرعاتهم كامله بدون الحاجة اليك أو الي سرعتك
    فبكدة مش هيكون في رفع حقيقي
    وطالما مفيش رفع حقيقي في الإكستريم مود يبقي مفيش رفع وهمي
    التعديل الأخير تم بواسطة Goku ; 02-02-2013 الساعة 07:00
    [CENTER][IMG]https://hh7.an3m1.com/Sep/an3m1.com_13464408511.jpg[/IMG][SIZE=3][SIZE=3][FONT=courier new][/FONT][/SIZE][/SIZE][B][SIZE=3][FONT=times new roman][/FONT][/SIZE][/B]
    [B][SIZE=3][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=239720&highlight="]مراجعة بسيطة للكارت 4670 [/URL][/FONT][/SIZE][/B]
    [B][SIZE=3][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=269581&p=2115334#post2115334"]مراجعة بسيطة لكارت 5570 [/URL][/FONT][/SIZE][/B]

[/CENTER]

مشرف سابق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Goku مشاهدة المشاركة
    بص ياحبي
    أنا عندي في ملفات بحملها بتاخد شهور في السيد وبرضه بيكون الرفع صفر وممكن تاخد شهور علشان يوصل راشيو الملف لـ1 فقط مع أن عليها بيرز مش بطال
    العلة مش عدد البيرز فقط

لو أخدت بالك أنت في الصورة اللي حاطتها في أول الموضوع
    بص علي السيدر هتلاقيه في الملف الأول 2829 واللينشر 151
    والملف التاني السيدر 585 واللينشر 86

لكن خد بالك من المتصلين بيك أنت بالفعل
    في الملف الأول السيدر 49 واللينشر 1
    في الملف التاني السيدر 50 واللينشر 0

في الملف الأول شوفت عدد السيدر كتير ازاي دول كلهم بيتقسمو علي اللينشر علي حسب سرعاتهم بحيث كل واحد يحمل بسرعته كامله
    يعني أنت بسرعتك دي في الملف ده 49 سيدر يكفوك تمام ويعطوك سرعتك كامله وكذلك الأمر في الملف التاني
    بالنسبة للأبلود فمش بيحصل لأن السيدر كتير ومعني كدة أن الـ 151 لينشر في الملف الأول مكتفين تماما بعدد السيدر ده وكلهم بيحملوا بسرعاتهم كامله بدون الحاجة اليك أو الي سرعتك
    فبكدة مش هيكون في رفع حقيقي
    وطالما مفيش رفع حقيقي في الإكستريم مود يبقي مفيش رفع وهمي
    شكرا بجد يا غالى كدة انا فهمت يعنى دلوقت الى انا فهمتو ان عشان اقدر ارفع رفع وهمى لازم يوكن حد بيسحب منى وطالما محدش بيسحب منى مش هيكون فى رفع وهمى وطالما السيدرز كتير ومكفيشين اليشرز يبقى كدة محدش هيسحب منى ولكن ل حد سحب منى هيكون فى رفع وهمى شكرا يا غالى كدة فهمت بس فى حاجة افرض بقى انا فضلتا احمل ومحدش سحب منى ومفيش رفع وهمى منا كدة ممكن اخد بان عشان نسبة الدونلود كبيرة اوى عن نسبة الابلود وخايف اخد بان فا ياريت تقرحلى برنامج كويس وبيرفع ديما وهمى ويكون سهل غير الفيوز
    تحياتى ليك

عضو برونزي

بص ياحبي

الفيلم الأول ده حملته امبارح وفي خلال يوم واحد وصل الراشيو فيه 0.5 يعني اديلو يومين كمان ويكون وصل أكتر من 1 وأمسحه من البرنامج
    وخد بالك من الفيلم التاني ده محمله قبل الأول ولسه الراشيو فيه 0
    والإتنين من نفس التراكر
    الأول ده رفع بسرعه علشان لسة جديد
    التاني مرفعش علشان قديم
    طيب أعمل ايه مثلا لو أنا أإلم تحميلي قديم يبقي كدة هاخد بان ؟!
    لا مش هتاخد لأن في حل
    أول حاجة تسيب الملف الوقت القانوني في السيد واللي هي 72 ساعة تقريبا
    طيب وبعدين لسة الراشيو 0 أعمل ايه؟؟
    هتعوض الراشيو ده علي تورنت تاني جديد لو حملته
    يعني مثلا أنا حملت فيلم Silent Hill Revelation وزي مانت شايف رفع بسرعة .. العادي أننا بنمسح التورنت من البرنامج لما الراشيو فيها بيوصل أكتر من 1 .. لا أنت بقي في الحالة دي تسيبه يرفع أكتر ويوصل 2 أو 3 لحد ما يعوض الراشيو في الفيلم القديم اللي حملته
    طيب أنا ممكن أحمل 10 أفلام قدام و 1 بس جديد وكة مش هلحق أرفع وممكن أخذ بان ؟ لأ لأن برضه ليها حل
    الحالة دي بنستخدم فيها برنامج Mratio لأنه بيرفع عمال علي بطال وبدون تحميل حقيقي يعني تحميل وهمي ورفع وهمي
    لو الملف اللي حملته قديم مثلا أو حتي جيد وأخذ فتره طوله مرفعش في الأكستريم مود أحذفه من الفيوز وحطه في الـ Mratio واظبط الإعدادات والسرعه وارفع لحد ما تظبط الراشيوا الخاص للتورنت وكدة مع كل تورنت بس طبعا لازم يكون عليه نسبة بيرز كتيره سيدر وللينشر معقولين
    طيب لو مش عليه بيرز كويس نعمل ايه؟؟
    في الحالة دي هنخش علي التراكر ونضغط علي كل كلمة لينشر زي ما في الصورة

ودي هتخلي ترتيب القايمة علي حسب اللينشر وزي مانت شايف في الصورة هنزل تورنت ملف مساحته صغيره علشان ميضربش الراشيو لأنه بيحسب التحميل في التراكر و طبعا لازم يكون عليه لينشر وسيدر كتييير
    تحطه في Mratio ونظبط سرعة كويسة ونرفع يامعلم بقي زي مانت عايز لحد ما تظبط الراشيو العام بحيث تعوض الملفات اللي مترفعتش في الفيوز
    بس خد بالك لو كانت الملفات اللي مرفعتش في الفيوز كتير وذات مساحات كبيرة يبقي كدة أظبط الراشيو العام علي أكثر من تورنت في الغش علشان مترفعش كميه كبيره علي ملف واحد تجنبا للشكوك .. يعني وزع الغش علي ملفات كتيره.
    .
    التعديل الأخير تم بواسطة Goku ; 04-02-2013 الساعة 01:14
    [CENTER][IMG]https://hh7.an3m1.com/Sep/an3m1.com_13464408511.jpg[/IMG][SIZE=3][SIZE=3][FONT=courier new][/FONT][/SIZE][/SIZE][B][SIZE=3][FONT=times new roman][/FONT][/SIZE][/B]
    [B][SIZE=3][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=239720&highlight="]مراجعة بسيطة للكارت 4670 [/URL][/FONT][/SIZE][/B]
    [B][SIZE=3][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=269581&p=2115334#post2115334"]مراجعة بسيطة لكارت 5570 [/URL][/FONT][/SIZE][/B]

[/CENTER]

عضو فضي

هوا مسموح اني اعمل موضوع شرح لبرنامج غش ولا بلاش D:اصلي عامل شرح حلو على google docs و حبيت افيد ^^

مشرف سابق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0SAND0 مشاهدة المشاركة
    هوا مسموح اني اعمل موضوع شرح لبرنامج غش ولا بلاش D:اصلي عامل شرح حلو على google docs و حبيت افيد ^^
    اعمل يا غالى برااحتك افتح موضوع واعمل دة انتا كدة هتفدينا وطبعا مسموح جدا واهلا بيك

عضو فضي

طب انا كنت عامل الشرح لناس على الفيس .. من الاخر على Google docs ممكن احط اللينك و خلاص و لا اعمل Copy و اظبطه ؟؟

مشرف سابق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0SAND0 مشاهدة المشاركة
    طب انا كنت عامل الشرح لناس على الفيس .. من الاخر على Google docs ممكن احط اللينك و خلاص و لا اعمل Copy و اظبطه ؟؟

اعمل كوبى وافتح بية موضوع

عضو

فيه تقنية افضل من هاته بحيث تحمل الملف تورنت بدون ان يحتسب download و upload وكانك لم تحمل الملف نهائيا وناجحة مائة في المائة

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2

المفضلات