النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: مشكلة كبيرة فى الهارد الرجاء الدخول

عضو

مشكلة كبيرة فى الهارد الرجاء الدخول

السلاموا عليكم

عندى هارد من 6 سنين تقريبــآ 320 جيجا و أشتريت هارد من 3 سنين تقريبا 160 جيجا لحد السنة دى كانو شغالين الاتنين كويس المشكلة دلوقتى ظهرت فى الهارد الاساسى الـ 320 جيجا الهاردين شغالين تمام مفيش بطىء ولا حاجه بس المشكلة فى الصوت بتاع الـ 320 و بدء يظهر الايام دى كتير

أول لما أفتح الجهاز يعمل صوت غريب تحس ان مروحة جوه الهارده بتلف و تفصل فجة او شبة صوت الاسطونة لما تدور فى الدى فى دى و عالى جدآ

أوقات كتير بقى الهارد لما اجى اشغل الجهاز يجى الصورة بتاعت البوردة و يوقف الجهاز تحس ان فى حاجه فى الجهاز مبطىء مش عاوز يقوم و الهارد يفضل يعمل الصوت ده مفيش فايده غير لما افصل كابلات الهارد و شغالها تانى يشتغل و ساعات تعلق أول لما يدخل ويندوز الهارد برده يعمل الاصوات دى لكن ميفصلش يعنى بدل الرنة بتاعت البورده دى رنة و الويندوز داخل يفضل شغال بالـ 20 ساعه فى اليوم مفيش مشكلة بس المشكلة بقيت فى الصوت ده انا مش فاهم ده اية و خايف ع الهارد لان عليهم حاجات مهمة جدآ امبارح برده فصل مردش يدخل ويندوز و وقف على صورة نوع البورده مرتدش افصل الجهاز زى كل مره لانى بجد بقيت خايف ع الهاردين بهز الكابل من الكبالات اللى نزله من الباور اشتغل عادى بس الصوت برده رجاء حل سريع ...
    ملحوظة جنب البيت عندنا فى محل بتاع نجار فى الكهرباء فى أوقات كتير ضعيفة كان عندى منظم كهرباء بس بقى فى الاخر بيفصل لواحده و ساعات بسمع صوت جوه المنظم فى شالت المنظم خالص

مشرف سابق الصورة الرمزية AHMED ELNESR

رد: مشكلة كبيرة فى الهارد الرجاء الدخول

غير الكابلات ولو المشكلة استمرت خلي الهارد التاني يكون الرئيسي
    ولو الكهرباء ضعيفة جدا هتضر الهارد لان حصل عندي حاجة زي كده بسببها

عضو فضي الصورة الرمزية نوفل 2010

رد: مشكلة كبيرة فى الهارد الرجاء الدخول

غير كابل البور الواصل بالهارد لان الظاهر ان عمر البور صبلاى انتهى حاول تجرب بور تانى

المفضلات