صفحة 2 من 14 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 198

الموضوع: (مشكلة ضمان cairo computer )

عضو محترف الصورة الرمزية unexpected

رد: الى متى يستمر استهزاء توكيلات الهاردوير بالمستهلك المصرى (مهزلة ضمان cairo comput

وعليكم السلام
    في الحقيقة مش عارف أقول اية اخي محمد
    يعني الواحد بيشتري قطعة من المحالات الموجودة عندة في البلد عشان يكون مطمن وعارف ان الضمان موجودة مش عشان الضمان يوجع قلب المشتري
    انا من اكثر الناس التي تلفت لدي قطع هاردوير وعندما كنت اذهب في القطعة للضمان كنت استلم واحدة جديدة بعد 14 يوم بالكثير بدون أن اسمع أي كلام من الناس الشغالة في الضمان نهائيا
    لانة معروف وهو المفروض انة الضمان يغطي كل شيء مهما كان فقط لا يغطي شيئ واحد وهو كسر جزء معين من قطعة هاردوير فقط طبعا لا أتكلم عن كسر سرعة وانما أتكلم عن كسر جزء معين من قطعة اثناء التركيب او سقوطها على الأرض مثلا
    وفي الحقيقة انا من واحد الناس عندما تتلف لدي قطعة افرح كثيرا لعدة أشياء
    1- لاني اعرف انة سيتم تبديلها بواحدة جديدة بدون أي مشكلة
    2- او لو احب ممكن ازود فلوس واخد قطعة افضل منها وبدون أي خصم من سعر القطعة القديمة
    وعلى فكرة حصل معي هذا الامر اكثر من مرة
    1- الجميع يعلم انة بطاقتي السابقة Gigabyte GTX 780 احترقت وبعد كم يوم تم تبديلها بواحدة جديدة وابقيتها في المحل لمدة اكثر من 3 شهور لاني اتفقت معهم ان ازود الفرق واخد نسخة msi gtx 780 lightning عندما تصل عندنا الى المحل
    وفعلا انتظرت مدة 3 شهور ولم تصل البطاقة والجميع يعلم انة في هذه الفترة كان سعر البطاقة Gigabyte GTX 780 OC هو 650 دولار وطبعا نعلم جميعنا ان نفيديا اخفضت سعر البطاقات الى 550 دولار
    وطبعا خلال مدة الانتظار الأسعار انخفضت وقلت مع اني قررت ان اخد بطاقتي R9 280X مكان بطاقة msi gtx 780 lightning لانها تأخرت
    لكن المشكلة اني قمت بشراء البطاقة 780 في وقتها 3600 شيكل وعندما انتظرت وقررت ان اخد بطاقتين R9 280X كان انخفض سعر بطاقتي الموجودة في المحل لمدة 3 شهور من 3600 الى 2600 شيكل يعني فرق 1000 شيكل وهو فرق ليس بسيط
    توكلت على الله وقررت ان ادفع الفارق واخد بطاقتين R9 280X
    سعر بطاقتي بعد التخفيض الذي حصل من نفيديا اصبح 2600 شيكل
    وسعر بطاقتين R9 280X هو 3200 شيكل هذا يعني اني احتاج ان ازود 800 شيكل على سعر البطاقة GTX 780 لكي اخد بطاقتين R9 280X
    المفاجئة عندما ذهب للمحل لكي أقوم بعملية التبديل وادفع الفرق اخبرني الراجل البطاقة الخاصة بك ان قمت بشرائها 3600 شيكل والضمان قام بتبديلها بواحدة جديدة وبقين عندنا في المحل لمدة 3 شهور لانك كنت تنتظر بطاقة أخرى
    ولهذا لان سنحسب لك سعر البطاقة GTX 780 بسعر الشراء الأصلي وليس سعرها بعض التخفيض من نفيديا سنعطيك بطاقتين R9 280X ونرجع لك 300 شيكل الباقية من سعر البطاقة 780
    واقسم بالله العظيم يا شباب فعلا هذا الي حصل معي.
    ومن فترة أيضا كنت املك Headphones نوعة Roccat Kulo Virtual 7.1 USB Gaming Headset بعد شهرين استخدام حصل مشكلة في المايك
    ذهبت للضمان واخبرتهم بالمشكلة واخبروني سيتم تبديلة وفعلا تم تبديلة بعد كم يوم بواحد جديد وعندما ذهب لكي استلمة قررت ان أقوم بتبديلة بواحد افضل وهو Corsair Vengeance 1500 Dolby 7.1 USB Gaming Headset وفعلا دفعت الفارق واخدتة بدون أي تخصيم من سعر المايك القديم
    ما رايكم يا شباب مش المفروض التعامل دة هو الصحيح بين المشتري والضمان
    طبعا ردي طويل لكني كتبتة لكي يرى الناس الفرق بين الضمان الذي اتعامل معة والفرق بين ضمان cairo computer
    لهذا ان شاء الله اخي محمد حقق راح يرجع واطلب من جميع الشباب في المنتدى عدم التعامل مع cairo computer لحين ان نرى النتيجة مع اخي محمد
    واسف مرة أخرى على الاطالة يا شباب
    CPU: I7 4770K
    Motherboard: ASUS Z87-DELUXE
    video card: Gigabyte GTX 780 OC
    RAM: G.Skill 2x4GB DDR3
    Samsung 840 Pro Series 2.5'' 128GB SSD SATA III
    Cooling: Noctua NH-D14
    PSU: Seasonic X-Series 850W
    unexpected out

عضو ذهبي

رد: الى متى يستمر استهزاء توكيلات الهاردوير بالمستهلك المصرى (مهزلة ضمان cairo comput

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TIMO1 مشاهدة المشاركة
    للاسف XFX المنتجات بتاعتها كلها بضمان كايرو كمبيوتر وليس XFX فقط ولكن ايضا منتجات الجاينورد وايضا بعض من هاردات ات السيجات الاكسترنال للاسف هو ماسك منتجات كتيره جدا جدا ومنها ماهو قيم واعتقد انه يوجد اكثر من طريقه بخلاف تغير المنتج والا وهى التمسك بحقنا والوقوف فى وجه التوكيلات لان كل توكيل بيتجه فى انحدار من جيد الى اسوء تقليد اعمى طالما ان المستهلك بيتنازل عن حقه وطبعا بيقولوا دور على حقك لانهم يعملون انه هناك من ينشغل ولا يجد الوقت لعمل شكاوى والتمسك بحقه لذلك بخلاف تغير المنتج اعتقد اننا لازم ندعم بعضنا البعض والوقف فى صدى التوكيلات وبل ايضا المحلات العملاقه التى تتلوى وتتهرب وتقلك انا مش هاقدر اعمل حاجه غير لما اخد راى الوكيل وتروح للوكيل يقلك دى مشكلتك مع المحل اتمنى ان يكون هناك موقف جدى وان يتصدى لهم جهاز حمايه حقوق المستهلك لو حتى نقوم بثوره على الهاردوير ونقوم بمقاطعته اكبر وقت ممكن حتى يتم احترامنا كعملاء وكبنى ادميين .
    فعلا عندك الحق وانا ملاحظ ده في استغلال جامد يوجد استغلال والاحظ ان مفيش اى احترام للمشترى البيروح ويشتيرى خصوصا قطع هاردوير مجرد سبوبه بنسبه لهم واكل عيش لكن مفيش احترام ليه ومش مهم الحاجه دى الهم بيبعوهه ليه جودتهه ولا اى حاجه مهم نوع موديل وسعرو كذه وسبوبه تمشى بنسبه ليهم ولا يوجد احترام للمشترى ومفروض فعلا يقوم ثوره عليهم

المشرف العام الصورة الرمزية Black foxer

طيب بمناسبه مترا هو من اردىء التوكيلات فى مصر واكبر توكيل يقلهالك فى وشك اضرب دماغك فى الحيطه ملكشى حق عندى اقلك على حاجه كويسه مترا فى الهاردات لو انت واخد هارد وتوكيل مترا يقلك انا مش بتعامل مع العملاء انا بتعامل مع شركات وديه للى انت جايبه من عنده
    فى اللوحات الام بيستخدموا طرق الشمشمه ووضع اللوحه على سن الاستاند وفى الاخر بيقلك سوء استخدام شم ريحه معجبتوش لقاها ملويه ولو استلمها وقالك سليمه هايقلك اللوحه سليمه فين المشكله بعد ماتكون قعدت اسبوع ولا 10 ايام .
    بالنسبه لصاحب الموضوع كان ودى بس اقلك على حاجه اما هو قالك الكروت اهى شغاله قدامى كنت روحت وبصيت عنده هى شغاله ازاى ووريلوا بقى انها المفروض تكون شغاله على تردد معين وهى دلوقتى شغاله على تردد اقل ومفيش مشكله تجيب كام لعبه وتشغلهموا وتوريلوا دروب الكور كلوك من 1000 الى 500 وعندها اعتقد لن يوجد لديه مهرب حين يرى العيب بعينه . وعلى فكره قبل كده برده حصل معايا عضو كان معانا على المنتدى هنا وهو شغال فى التوكيل وعضو ثقيل ومش هاذكر اسمه قالى ان المنتج من غير فاتوره فهو خارج الضمان اخر فتاوى العصر ابقى معايا المنتج وعليه السريال ويقلى المنتج من غير الفاتوره للاسف بره الضمان ومن هنا علمت ان ذلك التوكيل بيتهرب من العملاء ويهدر حقوقهم .
    وربنا معاك ووان شاء الله الموضوع بسيط وانصحك ايضا ان تقوم بمراسله XFX الشركه لام للكروت واشرح لهم الموضوع بالظبط حتى يعلموا مايتم من سوء فى ترويج منتجاتهم .
    تابع مع حمايه حقوق المستهلك بجديه وربنا ييسر مافيه الخير
    ولكنى كنت انصحك ان تقوم وتواجه بالعيب وجه لوجه لان الموضوع التليفون من راى لايجدى عندما تريه العيب امامه اعتقد لن يكون امامه الفرصه
    ولكن جرب اسهل الطرق بالنسبه اليك هى المواجهه مع التوكيل بالبينه ام انك تستمر مع جهاز حمايه حقوق المستهلك ؟

تصدق بمين مش بالله شاشتين و بوردة من مترا حصل فيهم مشاكل في فترة الضمان ورجعتهم وتم تصليح المشكلة في شاشة و استبدال شاشة وبوردة دا الي حصل مع واحد صحبي بس للعلم انا بتعامل مع التوكيل نفسه يعني مش محل واخد منه لا انا بجيب من التوكيل نفسه والتعامل هناك مية مية دا الي حصل معايا علشان كدة بقول كدة الله اعلم بقى هل التعامل واحد مع الجميع ولا لأ

وجاما لم ارى منهم اي منتج به مشاكل طول الفترة الي انا جمعت فيها لاناس اجهزة

كايرو كمبيوتر اشتريت لواحد كارت XFX GT630 وكان فيه مشكلة ورجعته مكملش يومين وروحت اخدت كارت جديد

اللهم اغفر لسيد سعيد جنيدي ذنوبه وتجاوز عن سيّئاته و ارحمه برحمتك الواسعة

برجاء الدعاء لاستاذي / سيد سعيد جنيدي بالرحمة والمغفرة

المشرف العام الصورة الرمزية Black foxer

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة LEAGUE مشاهدة المشاركة
    ايه رايك انا اتعملت قبل كده في شاشه مع توكيل مترا استغلاليين ومش كويسين هم كمان توكيل مترا ده انا اتعملت معاهم في شاشه led سامسونج مش كويسين واستغلاليين ومش بيفهمو كمان حاجه كويس في تقنيات والمواصفات
    المهم عندي ان القطعة الي يكون فيها مشاكل تروحلهم ترجعلي شغالة لو حتى بيجيبوا ناس من بره يصلحوها ومن الواضح كدة ان التوكيل دا بيدعى انه بيفهم وشكله لا بيهم ولا نيلة الحمد لله اني باخد معايا واحد عنده محلات وبيتعامل مع مترا بقاله سنين شكلهم بيمشوا عدل معاه علشان هو عارف مصايبهم
    اللهم اغفر لسيد سعيد جنيدي ذنوبه وتجاوز عن سيّئاته و ارحمه برحمتك الواسعة

برجاء الدعاء لاستاذي / سيد سعيد جنيدي بالرحمة والمغفرة

مشرف سابق

طيب انت ايه رايك انا موديلهم بورده بتاعه صديق ليا فى التوكيل المشين فى شارع وادى النيل واستلم منى البورده ومقليش اى حاجه فوجئت بعد ماروحت لقيت مكتوب على الفاتوره out of warrnty مصحوبه بتشكيله عيوب انها متجرحه ومخربشه وكسر فى سنون المعالج انا اتصدمت وكلمتهم قلتلوا امال هو استلامها منى ازاى اما هى فيها كل ده ومورنيش الى بيقول عليه ده ليه ؟
    طيب تمام اوى وبالنسبه للشاشات بص كده على الموضوع ده وانا اسف انه مش من المنتدى بس علشان كله يعرف يعنى ايه مترا .
    https://www.***********.com/forum/showthread.php?t=7926
    ده غير السيستم بتاعهم بقى بيقلى انا مش بغير بورد لا اقل ولا اعلى انا بخصم اقولوا ادفع مبلغ واخد حاجه اعلى يقلى لا اسف معنديش السيستم ده انا بخصم بس او اصلح انا مش بتستبدل وده كلام اتقالى انا شخصيا وعمل تغير 4بين فى البورده ب45 جنيه وايديهم تتلف فى سلك شائك هرسوا السوكت اقسم بالله لو عملوا فى البستان هايطلع انضف منهم مليون مره ومن اليوم ده وانا بحاول اهرب من اى منتج عليه البدج بتاعهم نهائى .
    وحاجه تانيه ودى احنا لسه فيها كنت شارى من مده هارد بلو 1تيرا الهارد ضمانه على موقع ويسترن سنتين فانا بساله فى التوكيل هو الهارد ضمانه قد ايه قالى انا مش بتعامل مع يوسر روح وديه ولا اسال الى انت جايبوا منه .ظ
    على العكس كلمت توكيل مصر للتجاره بتاع 10 دقثايق المهندس بيتكلم معايا بكل احترام وقالى الهارد الى عليه بيدجهم ده ضمانه سنتين ويدخلوا لو هارد عليه ضمان دولى كمان بس بياخد مده على مايروح ويسترن ويتم ادخاله الضمان .
    انت معاك واحد بيتعامل معاهم استاذى ده بيتعملوا خاطر بس ده ميقولشى انه توكيل جيد جرب كده تروح من غيره واتعمل كيوسر عادى وهاتشوف المعامله الصح .

مشرف سابق

ده الى حصل علشان كنت بسال على ضمان الباور xfx 550 مع العضو سام واكيد تغلبيه الاعضاء عارفين انه شغال فى التوكيل
    بس احقاقا للحق لما اتكلمت على الهاتف مع احد المسؤلين هناك تابع معايا واخبرنى انه الضمان 3سنوات وان باور سينتهى ضمانه حتى عام 2015
    وذهبت الى المحل الى كنت جايب من المزود وطلعت فاتوره احتياطا .

عضو الصورة الرمزية eyes of hell

اولا السلام عليكم واقول للاخ صاحب الموضوع لا يضيع حق وراءه مطالب به وربنا معاك واقول للاخ حنا حضرتك محظوظ لانك بتتعامل مع ناس محترمين
    لكن الموضوع بقي ماشي في مصر بالبلطجه فعلا في كل حاجه وربنا قادر يغير

عضو

انت روح بالكيسه بتعتك عندو و اعمل test للكرتين قدام عينو و وريه انخفاض معدل الاداء الي 50% و طلعلوا النتائج قدام عينه و سعتها معتقدش يقدر يقول حاجه

عضو فضي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة CrazyGamer مشاهدة المشاركة
    انت روح بالكيسه بتعتك عندو و اعمل test للكرتين قدام عينو و وريه انخفاض معدل الاداء الي 50% و طلعلوا النتائج قدام عينه و سعتها معتقدش يقدر يقول حاجه

عضو فضي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة unexpected مشاهدة المشاركة
    وعليكم السلام
    في الحقيقة مش عارف أقول اية اخي محمد
    يعني الواحد بيشتري قطعة من المحالات الموجودة عندة في البلد عشان يكون مطمن وعارف ان الضمان موجودة مش عشان الضمان يوجع قلب المشتري
    انا من اكثر الناس التي تلفت لدي قطع هاردوير وعندما كنت اذهب في القطعة للضمان كنت استلم واحدة جديدة بعد 14 يوم بالكثير بدون أن اسمع أي كلام من الناس الشغالة في الضمان نهائيا
    لانة معروف وهو المفروض انة الضمان يغطي كل شيء مهما كان فقط لا يغطي شيئ واحد وهو كسر جزء معين من قطعة هاردوير فقط طبعا لا أتكلم عن كسر سرعة وانما أتكلم عن كسر جزء معين من قطعة اثناء التركيب او سقوطها على الأرض مثلا
    وفي الحقيقة انا من واحد الناس عندما تتلف لدي قطعة افرح كثيرا لعدة أشياء
    1- لاني اعرف انة سيتم تبديلها بواحدة جديدة بدون أي مشكلة
    2- او لو احب ممكن ازود فلوس واخد قطعة افضل منها وبدون أي خصم من سعر القطعة القديمة
    وعلى فكرة حصل معي هذا الامر اكثر من مرة
    1- الجميع يعلم انة بطاقتي السابقة Gigabyte GTX 780 احترقت وبعد كم يوم تم تبديلها بواحدة جديدة وابقيتها في المحل لمدة اكثر من 3 شهور لاني اتفقت معهم ان ازود الفرق واخد نسخة msi gtx 780 lightning عندما تصل عندنا الى المحل
    وفعلا انتظرت مدة 3 شهور ولم تصل البطاقة والجميع يعلم انة في هذه الفترة كان سعر البطاقة Gigabyte GTX 780 OC هو 650 دولار وطبعا نعلم جميعنا ان نفيديا اخفضت سعر البطاقات الى 550 دولار
    وطبعا خلال مدة الانتظار الأسعار انخفضت وقلت مع اني قررت ان اخد بطاقتي R9 280X مكان بطاقة msi gtx 780 lightning لانها تأخرت
    لكن المشكلة اني قمت بشراء البطاقة 780 في وقتها 3600 شيكل وعندما انتظرت وقررت ان اخد بطاقتين R9 280X كان انخفض سعر بطاقتي الموجودة في المحل لمدة 3 شهور من 3600 الى 2600 شيكل يعني فرق 1000 شيكل وهو فرق ليس بسيط
    توكلت على الله وقررت ان ادفع الفارق واخد بطاقتين R9 280X
    سعر بطاقتي بعد التخفيض الذي حصل من نفيديا اصبح 2600 شيكل
    وسعر بطاقتين R9 280X هو 3200 شيكل هذا يعني اني احتاج ان ازود 800 شيكل على سعر البطاقة GTX 780 لكي اخد بطاقتين R9 280X
    المفاجئة عندما ذهب للمحل لكي أقوم بعملية التبديل وادفع الفرق اخبرني الراجل البطاقة الخاصة بك ان قمت بشرائها 3600 شيكل والضمان قام بتبديلها بواحدة جديدة وبقين عندنا في المحل لمدة 3 شهور لانك كنت تنتظر بطاقة أخرى
    ولهذا لان سنحسب لك سعر البطاقة GTX 780 بسعر الشراء الأصلي وليس سعرها بعض التخفيض من نفيديا سنعطيك بطاقتين R9 280X ونرجع لك 300 شيكل الباقية من سعر البطاقة 780
    واقسم بالله العظيم يا شباب فعلا هذا الي حصل معي.
    ومن فترة أيضا كنت املك Headphones نوعة Roccat Kulo Virtual 7.1 USB Gaming Headset بعد شهرين استخدام حصل مشكلة في المايك
    ذهبت للضمان واخبرتهم بالمشكلة واخبروني سيتم تبديلة وفعلا تم تبديلة بعد كم يوم بواحد جديد وعندما ذهب لكي استلمة قررت ان أقوم بتبديلة بواحد افضل وهو Corsair Vengeance 1500 Dolby 7.1 USB Gaming Headset وفعلا دفعت الفارق واخدتة بدون أي تخصيم من سعر المايك القديم
    ما رايكم يا شباب مش المفروض التعامل دة هو الصحيح بين المشتري والضمان
    طبعا ردي طويل لكني كتبتة لكي يرى الناس الفرق بين الضمان الذي اتعامل معة والفرق بين ضمان cairo computer
    لهذا ان شاء الله اخي محمد حقق راح يرجع واطلب من جميع الشباب في المنتدى عدم التعامل مع cairo computer لحين ان نرى النتيجة مع اخي محمد
    واسف مرة أخرى على الاطالة يا شباب
    يا حنا احنا فى مصر .............توقع ايى حاجه

اذا دعتك قدرتك على ظلم الناس , فتذكر قدره الله

عضو ذهبي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hagag مشاهدة المشاركة
    يا حنا احنا فى مصر .............توقع ايى حاجه
    ايوه فعلا

مخالف للقوانين

طيب بمناسبه مترا هو من اردىء التوكيلات فى مصر واكبر توكيل يقلهالك فى وشك اضرب دماغك فى الحيطه ملكشى حق عندى اقلك على حاجه كويسه مترا فى الهاردات لو انت واخد هارد وتوكيل مترا يقلك انا مش بتعامل مع العملاء انا بتعامل مع شركات وديه للى انت جايبه من عنده
    فى اللوحات الام بيستخدموا طرق الشمشمه ووضع اللوحه على سن الاستاند وفى الاخر بيقلك سوء استخدام شم ريحه معجبتوش لقاها ملويه ولو استلمها وقالك سليمه هايقلك اللوحه سليمه فين المشكله بعد ماتكون قعدت اسبوع ولا 10 ايام .
    بالنسبه لصاحب الموضوع كان ودى بس اقلك على حاجه اما هو قالك الكروت اهى شغاله قدامى كنت روحت وبصيت عنده هى شغاله ازاى ووريلوا بقى انها المفروض تكون شغاله على تردد معين وهى دلوقتى شغاله على تردد اقل ومفيش مشكله تجيب كام لعبه وتشغلهموا وتوريلوا دروب الكور كلوك من 1000 الى 500 وعندها اعتقد لن يوجد لديه مهرب حين يرى العيب بعينه . وعلى فكره قبل كده برده حصل معايا عضو كان معانا على المنتدى هنا وهو شغال فى التوكيل وعضو ثقيل ومش هاذكر اسمه قالى ان المنتج من غير فاتوره فهو خارج الضمان اخر فتاوى العصر ابقى معايا المنتج وعليه السريال ويقلى المنتج من غير الفاتوره للاسف بره الضمان ومن هنا علمت ان ذلك التوكيل بيتهرب من العملاء ويهدر حقوقهم .
    وربنا معاك ووان شاء الله الموضوع بسيط وانصحك ايضا ان تقوم بمراسله XFX الشركه لام للكروت واشرح لهم الموضوع بالظبط حتى يعلموا مايتم من سوء فى ترويج منتجاتهم .
    تابع مع حمايه حقوق المستهلك بجديه وربنا ييسر مافيه الخير
    ولكنى كنت انصحك ان تقوم وتواجه بالعيب وجه لوجه لان الموضوع التليفون من راى لايجدى عندما تريه العيب امامه اعتقد لن يكون امامه الفرصه
    ولكن جرب اسهل الطرق بالنسبه اليك هى المواجهه مع التوكيل بالبينه ام انك تستمر مع جهاز حمايه حقوق المستهلك ؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة CrazyGamer مشاهدة المشاركة
    يباشا انا مش محتاج اروح اثبت الكلام ده لو المشكله عندى انا بس , لكن المشكله عند كل الناس الى اشترت الكرت ده سواء هنا او بره .

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudkamall مشاهدة المشاركة
    سؤال بس هو xfx ليها اكتر من توكيل هنا والا هو وكيل واحد اللى هو حضرتك اتعاملت معاه علشان لو كده منفكرش نجيب من منتجات xfx اى حاجة علشان ميحصلناش مشاكل بعدين معاهم
    للاسف هما الوكيل الوحيد ل xfx هنا فى مصر
    التعديل الأخير تم بواسطة aelpop ; 14-03-2014 الساعة 13:09

عضو برونزي

حضرتك طالما على حق يبقى متقلقش (( وَاصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ ))
    حضرتك تابع الشكوى مع حماية المستهلكين . واتكلم مع الوكيل . وان شاء الله توصل لحل .
    لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

عضو برونزي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aelpop مشاهدة المشاركة
    يباشا انا مش محتاج اروح اثبت الكلام ده لو المشكله عندى انا بس , لكن المشكله عند كل الناس الى اشترت الكرت ده سواء هنا او بره .
    حضرتك مش هتخسر حاجة لو روحت بنفسك ووريتهم المشكلة .. هما مش معترفين بالمشكلة دى بعد كل التوضيحات اللى حضرتك قلتها .. اذا حاول انت مع الوكيل وروح بنفسك واعمل تست .
    لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

مخالف للقوانين

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة H E S H A M مشاهدة المشاركة
    حضرتك مش هتخسر حاجة لو روحت بنفسك ووريتهم المشكلة .. هما مش معترفين بالمشكلة دى بعد كل التوضيحات اللى حضرتك قلتها .. اذا حاول انت مع الوكيل وروح بنفسك واعمل تست .
    هناك هيحاولو يركبوك الغلط باى شكل سواء بكلام مستفز عشان تتعصب عليهم وفالاخر يقولك انته الى غلطان انته الى اتكلمت بطريقة مش كويسة عشان كده مدتناش فرصه (عن qds اتحدث لو فاكرين )
    الواحد خلاص حفظ طرق الاستدراج بتاعتهم سواء عشان يركبوك الغلط او عشان يلبسوك الحاجه وتروح بيها زى الجدع .

صفحة 2 من 14 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... الأخيرةالأخيرة

المفضلات