صفحة 5 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5
النتائج 61 إلى 65 من 65

الموضوع: مشكلة مع الاخ نوفل 2010 ومنتظر حكمكم

عضو

رد: مشكلة مع الاخ نوفل 2010 ومنتظر حكمكم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed.Saleh مشاهدة المشاركة
    ايه الكلام اللي انتو بتقولوه ده
    اولا انا عملت الموضوع هنا ورحت عملته هناك بعدها وما يهمش عملت فين طالما البائع والشاري وموضوع المشكلة منشور في المكانين لكن في دي في دي قالو طالما عملت موضوع في مكان ما اشتريت ورديت كمل هناك.

وخلاص اصلا مش عاوز من نوفل حاجة. لانه هوه لو كان حد محترم كان رجع من مكالمة التليفون اللي كانت بينا واستمرت 15 دقيقة انتهت بكلمة "كبر الموضوع ومش هرجع حاجة"

الباور مش متوافق مع الجهاز اللي اشتريته ليه وبيعمل مشكلة واصلا ما بيشغلش الجهاز التاني ولو كان شغل الجهاز اللي اشتريته ليه كان يكفيني.

واحد قلتله احنا الاتنين معروفين والموضوع مش مستاهل يكبر قالي كبره يبقي خلاص بقي ما يزعلش. والموضوع كان ممكن يخلص اسرع مما تتخيلو حتي بعد عمل الموضوع لكنه هقولكم تاني
    ما صدق بيع الباور ومش هيرجعه. فا ما تتعبوش نفسكم.

وللناس اللي بتتكلم اني محربتش صح هوه من امتي فيه باور عمل مع اي حد كده واديكم اتعلمتم ببلاش من تجربتي :D
    استكشفها ازاي في اقل من 24 ساعة يعني حتي انا واخد الباور 4 العصر وعنده اليوم بدا من ساعتها وخلص 12 بالليل اصلا :D حاجة غريبة والله.

وخصم ايه اللي بتتكلمو عليه هوه لما يعمل موضوع بيع منقوص المعلومات سواء بعلم او بغير علم تقولي خصم؟
    ده هوه اللي بيبيع مش عارف بيبيع ايه اخر تعامل ليه كان الlga 775. لما واحد يشتري الباور ويقوله باورك فيه مشكلة توافق مفترض كبياع له سمعه يعتذر لانه ما يعرفش الموضوع ده ولو شاكك فيا كان قالي هات الباور اجربه لو شغال عندي زي الاول هرجعه وانا كنت مستعد اسيبهوله اسبوع مش يوم واحد!
    بل كان مفترض يعتذر علي وقتي اللي ضيعه ف المشوار ده.

انما انه يرفض بتاتا يرجع او يبدل ده يثبت شئ واحد انه بيبيع ويجري. وعارف انه لو رجعه مش هيعرف يبيعه وهيلبسه ولامؤخذه.

الناس اللي بتقول مدورتش كويس تقولي ادور فين علي توافقية الباور مع اللوحات الام.
    وايه وجه الشبة بين رامات بيتكتب ترددها بالبنط العريض زي ما بيتكتب القدرة بالواط علي الباور بحته توافق لو حد فيكم جابلي موقع رسمي بيقول علي الباور بتاعه كده وبيدعم ايه ومابيدعمش ايه من اجيال اللوحات الام انا اشحنله كارت ب100ج :D ما عدا موضوع الهاسويل طبعا. عشان محدش يستنصح :D

كل مرة اقول مش هرد ارد خلاص بقي يا جماعة مش هيرجع الباور ما تتعبوش نفسكم.
    حضرتك معجبكش الرد بالنسبة لحكاية خصم مع انى ذكرت انها لسبب ان حضرتك تسرعت وعملت شكوى على العام بدون الرجوع للادارة مع ان حضرتك كما نرى فى التوقيع (مشرف سابق) فالمفروض ان حضرتك اولى بالالتزام بالقوانيين مننا كمجرد اعضاء بسبب قلة الخبرة
    ثانيا دلوقتى بس حضرتك بتتكلم عن انه البائع كتب موضوع منقوص سوف اقتبس ما كتبته بنفسك انك لم تعلم بعدم التوافق الا بعد ظهور المشكلة وبحثك عنها يعنى بمعنى اصح مفيش حتى 1% سواء من اليوزر او البائعين على المنتدى هيكون عنده فكرة على توافقية باور مع لوحة ام من عدمه
    انا لا اعرفك ولا اعرف البائع ولم يتم التعامل مع اياكم ن قبل وردى كان بسبب كتابة موضوع على العام اللى هو فى الاصل خطاء
    ولو كنت حضرتك فى مكان البائع كنت برضه هقول نفس الكلام لان مهما كان للشخص من حق فهذا لايعطيه الحق فى كسر القوانيين والا كانت الغلبة للاقوى وصاحب الصوت الاعلى
    وياريت تتقبل اى راى مخالف ليك بصدر رحب لاننا كلنا بنتعلم من اخطاءنا

مخالف للقوانين

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.pOPo مشاهدة المشاركة
    جارى قراءة الموضوع و اصدار حكم فيه.
    السيد مدير اقسام الخدمات التجارية
    الرجاء الاجابة على استفساراتي وشكرا مقدما
    بعد تنبية المشرف شريف عطية بعدم المشاركة في الموضوع والا سيتم المخالفة امتنع الاعضاء عن المشاركة لاحترام قوانين المنتدى
    وبعدها تم مشاركة (عضو تقني بقسم طلبات تجميع الاجهزة ) ولم تتم مخالفتة
    ثانيا نرجو توضيح راي الادارة وحكمكم في ذلك الموضوع
    ثالثا تم اعطاء العضو نوفل مخالفة لعملة شكوى على العام ولم يتم التعامل بالمثل مع احمد صالح (المشرف السابق) لعملة موضوع على العام ايضا
    ودمتم بخير

عضو فضي الصورة الرمزية Avalanche

و ان سألوك عن العدل فى بلاد المسلمين قل لهم قد مات عمر

ادارى سابق الصورة الرمزية Mr.pOPo

الاخ صاحب المشكلة، بما ان المشكلة لا تمثل عيب فى السلعة نفسها و انت بنفسك اقريت بسلامتها، فليس على البائع أية مسئولية تجاه هذا الموضوع غير المسئولية الاخلاقية التى تعود إليه و لا يستطيع احد ان يجبره على إرجاع السلعة لعدم وجود عيب بها. بل على العكس المسئولية تقع على عاتقك انت، فليس على البائع تحرى مدى توافقية ما يبيع من قطع مع القطع الخاصة بالمشترين، بل على المشترى ذلك.

وكان الاولى و انت اعلم بذلك، وضع مشكلتك وشكواك فى المكان المخصص لها حرصاً على حساسية الموضوع لسمعة التاجر و تضرره.

يُغلق الموضوع.

ادارى سابق الصورة الرمزية Mr.pOPo

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MSR1192 مشاهدة المشاركة
    السيد مدير اقسام الخدمات التجارية
    الرجاء الاجابة على استفساراتي وشكرا مقدما
    بعد تنبية المشرف شريف عطية بعدم المشاركة في الموضوع والا سيتم المخالفة امتنع الاعضاء عن المشاركة لاحترام قوانين المنتدى
    وبعدها تم مشاركة (عضو تقني بقسم طلبات تجميع الاجهزة ) ولم تتم مخالفتة
    ثانيا نرجو توضيح راي الادارة وحكمكم في ذلك الموضوع
    ثالثا تم اعطاء العضو نوفل مخالفة لعملة شكوى على العام ولم يتم التعامل بالمثل مع احمد صالح (المشرف السابق) لعملة موضوع على العام ايضا
    ودمتم بخير
    بداية عدم إعطاء العضو التقنى مخالفة تعود إلى الاخ شريف نفسه فهو من وضع المشاركة.

الشىء الاخر و هى مخالفة العضو نوفل، قام المشرف شريف بإعطاءه مخالفة لإستخدامه الفاظ غير مناسبة.

و يتم حالياً مراجعة جميع الردود و تقييمها و إعطاء مخالفات للمخالفين.

صفحة 5 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5

المفضلات