النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: مشكله في dell

عضوية جديدة

مشكله في dell

يا جماعه بالله عليكم ساعدوني انا لابي ديل انسبريون n5110 ram 4 giga /nvidia 525 m 1 gigs ddr3 المشكله بقي اني بشغل الالعاب عادي جدا و سريعه لكن بتقعد شويه سريعه و بعدين لالقي تهنيج المشكله معايا مش من اول ما جبت اللاب لا هو قعد سنه معايا علطول بيشغل اللعب تمام بعد السنه لقيت المشكله دي و متاكد انه مش من كارت الشاشه لاني بشغل نفس الالعاب اللي كانت بتشتغل من غير تهنيج و بعد السنه بقت بتهنج بعد شويه من اللعب فا انا عايز اعرف المشكله دي من ايه المروحه مثلا ولا عيب من البورده ياريت اللي يعرف الحل يقول و النبي

مخالف للقوانين

رد: مشكله في dell

انا كان عندى نفس المشكله ولكن فى كيسه وليس فى لاب وكانت المشكله فى ارتفاع درجة الحرارة لانى من اسوان ولكن بعد ان زودت سرعة مروحة كرت الشاشة xfx hd 6670 1g ddr5 بقى تمام وشغل الالعاب اللى كان بيهنج فيها وكمان زودت مروحة امام كرت الشاشة فالحل لو ليك فى فك اللاب فكه وحط كوللر على البروسيسور وكرت الشاشة مع تنظيف الريش اللى امام مروحة البرويسسور فى جنب اللاب ولو مالكش فى فك اللاب وديه الى محل صيانة وقللى على النتائج وان شاء الله خير

عضو

رد: مشكله في dell

تاكد من حرارة الجهاز اثناء تشغيل الالعاب + قم بشراء لوح تبريد للابتوب سيقوم بخفض درجات الحرارة بشكل جيد

المفضلات