صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2
النتائج 16 إلى 20 من 20

الموضوع: تجميع جهاز كامل - ميزانية 10.000 جنيه مصرى - Rendering

عضو

رد: تجميع جهاز كامل - ميزانية 10.000 جنيه مصرى - Rendering

معلش يا ميزو انا عشان بكتب من الموبيل فبيبقي موضوع الكتابه ممل بس اﻻخ الفاضل اللى رد بعدى عليك قالك شويه معلومات صح ومهمه لما تكلمنى هوضحلك قصدى .. بس على سبيل المثال الهارد ال ssd مالوش اى لزمة فالريندر الميزة اللى هتاخدها انك هتوفر وقت فبوت الجهاز اى تحميل الويندوز وففتتح البرامح ﻻكن ك ريندر مش هتستفاد حاجة.. بالنسبه لل raid فانا مختلف مع اﻻخ اللى رد فشئ ومتفق فشئ .. متفق ان عمر الهارد ممكن يكون بيقل ﻻكن مختلف معاه فان مالوش لزمة ﻻنه مهم جداااا من وجهه نظرى طالما يهمك الداتا اللى عليه واﻻ مكنتش كل الشركات الكبرى شغاله raid ﻻهميه الداتا دا على سبيل المثال ولما نتكلم اقولك اكتر... ملحوظة انا مش هنصحك بشئ معين يعنى متنتظرش منى اقولك هات البروسيسةر دا او الفيجا دى .. ﻻكن هساعدك فاىختيلر الصح اللى يحققلك طلباتك

مشرف سابق الصورة الرمزية bazilizk

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kiki_riki مشاهدة المشاركة
    معلش يا ميزو انا عشان بكتب من الموبيل فبيبقي موضوع الكتابه ممل بس اﻻخ الفاضل اللى رد بعدى عليك قالك شويه معلومات صح ومهمه لما تكلمنى هوضحلك قصدى .. بس على سبيل المثال الهارد ال ssd مالوش اى لزمة فالريندر الميزة اللى هتاخدها انك هتوفر وقت فبوت الجهاز اى تحميل الويندوز وففتتح البرامح ﻻكن ك ريندر مش هتستفاد حاجة.. بالنسبه لل raid فانا مختلف مع اﻻخ اللى رد فشئ ومتفق فشئ .. متفق ان عمر الهارد ممكن يكون بيقل ﻻكن مختلف معاه فان مالوش لزمة ﻻنه مهم جداااا من وجهه نظرى طالما يهمك الداتا اللى عليه واﻻ مكنتش كل الشركات الكبرى شغاله raid ﻻهميه الداتا دا على سبيل المثال ولما نتكلم اقولك اكتر... ملحوظة انا مش هنصحك بشئ معين يعنى متنتظرش منى اقولك هات البروسيسةر دا او الفيجا دى .. ﻻكن هساعدك فاىختيلر الصح اللى يحققلك طلباتك
    اخي الفاضل .. تم انشا هذا المنتدي لنشر الفايدة بين الاعضا وغير الاعضا القادمين من محركات البحث الخارجية

وملحوظة انا بكتب برضه من الموبايل ومفيش للاسف علامة الهمزة في الكيبورد
    ممكن تكتب نصايحك هنا يمكن واحد زيي يغير فكرته عن ال Raid ويبقي جزاك الله خيرا طبعا

عضو

ياباشا انا تحت امرك وانا مببخلش على حد بمعلومة وكاتب رقمى فالبوست اللى فات.. ﻻكن سامحنى انا ماليش خلق فالكتابه عمووما وهصوصا للموبيل .. يعنى مثﻻ انت غامل اقتباس انا مش عارف اعمله من الموبيل .. بالنسبه لل raid فانا مش عارف ايه غكرتك عنخ عشان اغيرهالك بس عشان مطولش ميزو كان بيسال على ال raid عشان الداتا تهمه وانا قلتله ينفع وانت رديت انه بيبوظ الهارد وانا اكدت كﻻمك فانا مش فاهم ايه الفكرة اللى هتغيرها

عضو

متشكر جدا جدااا لكل الناس اللى افادتنى كتير وقالت رائيها :D
    كعادة افضل منتدى عربى وافضل اعضاء :ah38:

متشكر جداااا كمان مره

عضوية جديدة

Lightbulb رد: تجميع جهاز كامل - ميزانية 10.000 جنيه مصرى - Rendering

السلام عليكم اخي الكريم
    CPU :4930K:4850
    GPU: MSI GTX 750TI OC:1300
    CPU COOLER: Thermaltake Water 2.0 Pro :700
    MB :ASRock Z87 Pro3:800
    RAM :Adata XPG V2 8GB (2 x 4GB) DDR3-1600 CL9 Dual Channel KiT:700
    PSU:SeaSonic M12II Bronze 620W 80 PLUS:725
    HARD: (WD) Caviar BLUE 1TB :460
    CASE: Cooler Master K280 K-Series Mid Tower:300
    DVD:Samsung 24X DVD-RW DL Drive :115
    MONITOR:Samsung SyncMaster S23c350h 23 Inch LED LCD Monitor :1020
    TOTAL :10970LE
    نصيحة مني لو تعرف تزود 970 عشان البروسيسور ده هيفرق معاك جدا عن تجربه انا اخويا شغال في المجال بتاعك كان عنده نفس البروسيسور وانا معايا ال4770k الفرق يستحق
    لو مش هتقدر تجيبهم يبقا انصحك بال 4770k وكارت الشاشة هيبقا ال gtx 760oc

انا دي تاني مشاركة ليا في المنتدى يارب اكون ساعدتك
    وربنا معاك D:

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات