النتائج 1 إلى 5 من 5

الموضوع: مشكلة فى hp probook 4540s

عضو

مشكلة فى hp probook 4540s

السلام عليكم
    اعضاء المنتدى الكرام انا اشتريت لاب hp probook 4540s i5 750gb intel hd4000 + amd 7650M من حوالى خمس شهور كنت مجرد بستعمله لتشغيل الافلام والانترنت ولعب بعض الالعاب الاون لاين المهم كنت دايما بلعب الالعاب بالكارت الداخلى الى هو intel hd4000 ما كنتش اعرف انى لازم اختار انى اشغل الكارت الخارجى بمزاجى المهم من فترة حبيت اجرب اللاب فى الالعاب الثقيلة المهم حملت لعبة need for speed the run وجربت العبها بالانتل لقيتها بطيئة جدا قعدت ادور على النت لغايت ما اتعلمت ازاى اشغل ال amd المهم نقيت اللعبة وعملتها high perfomance علشان تشتغل بال amd فلما دخلت اللعبة لقيتها بتقطع بطريقة وحشة جدااااااا مقدرتش العب خالص لكن كانت اللعبة سرية بس بطىء جدا فى الاستجابة و اللعبة تشتغل 3 دقايق وتجيب شاشة سودة وتقفل المهم قولت اجرب لعبة التانية يمكن العيب من دى نزلت assasian creed black flag وجربتها المهم اللعبة جابتلى شاشة سوداء اول ما بدوس start ما بلحقش اعمل اى حاجة جربت بردو لعبة watch dogs اشتغلت دقيقتين بالظبط وجابت نفس الشاشة السودة جربت sleeping dogs كانت بتقطع بطريقة وحشة جداااااا بس مش بتجيب شاشة سودة جربت need for speed rivals ولعب تانية كتير برضو نفس المشكلة يا ريت ارجوكم حل للمشكلة دى انا بجد زعلان و متدايق اوى لان حاسس ان اللاب مالوش اى لازمة ارجو المساعدة وشكرا جدا واسف على تعبكم انا اسف جدا لو طولت بس حبيت اشرح كل الى بيقابلنى وان شاء الله ربنا يجعل الحل من اعضاء المنتدى الكرام

عضو

رد: مشكلة فى hp probook 4540s

up up up up

مشرف سابق الصورة الرمزية arsenal_henry

شاهد الموضوع التالي .. واي استفسارات اخرى تفضل ..
    دليلك لظبط تعريفات كروت الشاشه وتشغيل الالعاب

عضو

اولا متشكر جدا على رد حضرتك وربنا يخليك و يجعله فى ميزان حسناتك تانى حاجة حضرتك انا هعمل ان شاء الله الى قولتلى عليه بس حبيت الاول اوريك المشكلة الى بتحصل و اهى صورة للمشكلة وشكرا جدا للمساعدة اسف على تعب حضرك https://imgur.com/2bH6wJt

مشرف سابق الصورة الرمزية arsenal_henry

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rosses_master مشاهدة المشاركة
    اولا متشكر جدا على رد حضرتك وربنا يخليك و يجعله فى ميزان حسناتك تانى حاجة حضرتك انا هعمل ان شاء الله الى قولتلى عليه بس حبيت الاول اوريك المشكلة الى بتحصل و اهى صورة للمشكلة وشكرا جدا للمساعدة اسف على تعب حضرك https://imgur.com/2bH6wJt

بعد ما تنزل التعريفات وتسطبها نزل التالي .. وهو عبارة عن تطبيق من مايكروسوفت بينزل اي ملفات غير كاملة لنسخة Directx عندك ..
    https://www.microsoft.com/en-us/down...ils.aspx?id=35

المفضلات