صفحة 1 من 14 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 200

الموضوع: [الإسكندرية] عاوز تشترى أي حاجه من أى موقع أمريكى يعجبك؟! .. هنا من alaadahmed

عضو الصورة الرمزية alaadahmed

[الإسكندرية] عاوز تشترى أي حاجه من أى موقع أمريكى يعجبك؟! .. هنا من alaadahmed

السلام عليكم

عاوز تشترى أى حاجه من amazon أو newegg أو أى موقع أمريكى حضرتك عارفه ونفسك تشترى من عليه حاجه؟! مع
    alaadahmed تقدر تشترى أى حاجه وتجيلك لغاية بيتك

حضرتك كل اللى حتعمله تتصفح الموقع المراد الشراء منه وتتأكد من مواصفات الحاجه اللى عاوزها مظبوط بعد كده تنسخ اللينك بتاع الحاجه ده هنا فى المشاركة وأنا حقولك حتكلفك كام بعد حساب وزنها وتكلفة الشحن وحساب الجمارك وضرايبها على الموقع اذا كان هناك ضرايب وحجيبهالك إن شاء الله لغاية عندك ..

أنا بشتغل أكثر فى متعلقات الكومبيوتر .. يعنى أى هاردوير للكومبيوتر (كروت فيجا - بروسيسورات - رامات - مازربوردات - كيبوردات وكل مايتعلق بأجهزة الإدخال) أو ما يخص الجيمز وأجهزة الجيمز ابعت لى اللينك ..

أنا مش بشتغل فى الملابس أو الأجهزه الثقيلة أو الموبايلات حتى إشعااار أخر

الحاجات بتوصل مصر غالباً خلال 10 لـ 12 يوم أو أقل

أنا شارى كل حاجات الكومبيوتر عندى من هناك بالطريقة ده والحاجات بتوصل مغلفة جيدا ومحمية ومفهاش أى مشكلة بفضل الله

وإشتريت برده لأخوة أفاضل بس من إسكندرية بقى فكان فى فرصه إننا نلتقى وده كان مسهل الأمور شويه

طبعا زى ماهو واضح الضمان حيكون مسؤليتك .. أنا مسؤليتى إنى أجيب لك الحاجه فى علبتها مغلفة وسليمة ولو انت من أى محافظة غير إسكندرية سيتم شحنها إلى العنوان الخاص بك أو المقر الخاص بشركة الشحن التى تريد الشحن من خلالها .. كله حسب الإتفاق.

الحاجة أول ما توصل عندى حقوم بتصويرها وأخذ بياناتها عندى وحبعت لك صوره ليها ومعها ورقة مطبوعة زى الفاتورة المفصلة كده بالمصاريف اللى اتصرفت بالظبط عشان تبقى عارف انت دفعت كام فى إيه.

طريقة الدفع والعمولة الخاصة بى كالآتى
    :

سيتم احتساب
    عمولة قدرها من قيمة الشراء الأصلية + الضريبة المضافة لها من الموقع الذى تم الشراء منه -- على ألا تقل عن 5 دولارات كحد أدنى --

يعنى إيه الكلام ده .. يعنى حاجه حضرتك شايف سعرها 50 دولار أنا لما بعمل checkout بيظهرلى الضريبة اللى حدفعها وده انت مش بتشوفها إلا لما تيجى تدفع الفلوس بالفيزا بتاعتك .. وليكن الضريبة أو الـ Estimated Taxes هي 5 دولار يبقى المجموع الكلى 55 دولار .. نحسب الـ 5% بتاعت الـ 55 دولار تكون 2.75 دولار وتحسب هنا 5 دولارات (الحد الأدنى) وهكذا (يتم حساب سعر الدولار كما فى السوق وقتها)

ملحوظة: كل موقع بيحتسب عمولة بسيطة على مجموع (الثمن الأصلى + الضريبة) وبتتراوح بين 2.25٪ لـ 2.75٪ ولو أقل من كده أكيد حضرتك حتبقى عارف.

يعنى أمازون مثلا بياخده 2.7٪ والحاجات ده أنا بعرفها لما براجع مع البنك إيه اللى تم سحبه من الفيزا على أخر معاملة

بالنسبة للشحن يعتمد على الوزن بالنصف كيلو .. أول نصف كيلو بـ 12 دولار وكل نصف كيلو زيادة بـ 9 دولارات

بالنسبة للجمارك أو الضريبة المحلية ده حيكون حسابها تقديرى ومش حيفرق كتيير عن اللى ححسبهولك .. يعنى حاجات بسيطة

طريقة الدفع عن طريق فودافون كاش على رقم 01026577788 أو حضرتك بإستخدام نظام فورى .. حتدفع عن طريق
    خدمة فورى من عند أى سوبرماركت أو أى مكان عنده الخدمة ده على الرقم بتاعى وهو 01117999083

حضرتك حتدفع قيمة “الشراء + الضريبة + ثمن الشحن” وحيتبقى الجمارك أو الضريبة المحلية وده حضرتك حتدفعها لما الحاجه بتاعتك توصل عندى بالسلامة وحاتصل بحضرتك للإتفاق على كيفية التسليم ..

تم التواصل مع إدارة الموقع وتم أخذ بيناتى (باسبور + بطاقة + إيصال كهرباء)

شكراً جزيلاً لكم

التعديل الأخير تم بواسطة TIMO1 ; 05-10-2014 الساعة 08:55 سبب آخر: مسموح فقط باستخدام 3 الوان للكتابه

مشرف سابق

رد: [الإسكندرية] عاوز تشترى أي حاجه من أى موقع أمريكى يعجبك؟! .. هنا من alaadahmed

تم اخذ صورة البطاقة والباسبور الخاص بأستاذ علاء لضمان حق العميل بالتوفيق

أرسلت من GT-I8190 بإست
    خدام تاباتلك
    التعديل الأخير تم بواسطة CM Storm ; 23-09-2014 الساعة 17:24

عضو فضي الصورة الرمزية shreef sabry

رد: [الإسكندرية] عاوز تشترى أي حاجه من أى موقع أمريكى يعجبك؟! .. هنا من alaadahmed

تكلفني كام دي لو سمحت 32g
    https://www.amazon.com/Corsair-Flash...1026813&sr=1-5
    الحمد لله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shreef sabry مشاهدة المشاركة
    تكلفني كام دي لو سمحت 32g
    https://www.amazon.com/Corsair-Flash...1026813&sr=1-5
    معلش يا أخى الكريم الكهربا والله كانت قاطعة بقالها فترة ولسه شايف الطلب بتاعك دلوقتى .. ده حتكلف حضرتك 220 جنيه .. وممكن أعملك ليها أوردر دلوقتى عشان هيا حتوصل مع حاجه أنا طالبها فى نفس اليوم عشان كده أنا مش حاسب لك شحن يعنى حتيجى على حساب الحاجه اللى طالبها لنفسى بس رد عليا سريعا

شكراً جزيلاً لك
    التعديل الأخير تم بواسطة alaadahmed ; 18-09-2014 الساعة 15:07

عضو فضي الصورة الرمزية Avalanche

ربنا يوفقك يا عم علاء و يقويك لما فيه الخير بجد كلمه لوجه الله بقولك الراجل ده بجد بجد بجد محترم و أنسان مهذب جدا و طريقته فى التعامل مع الناس زى الفل بجد و الله على ما أقوله شهيد

عضو برونزي

التعديل الأخير تم بواسطة meez ; 18-09-2014 الساعة 18:07
    [SIZE=2]AMD Phenom [/SIZE]II X6 1090T[SIZE=2] BE - [/SIZE]GIGABYTE GA-970A-DS3P[SIZE=2] - ASUS GTX 660 Ti DirectCU II Top 2GB GDDR5 - Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz - Creative X-FI Xtreme Gamer -SILVERSTONE 500W 80 PLUS - Cooler Master Hyper 212 plus[/SIZE]

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة meez مشاهدة المشاركة

السماعة الأولى حتكلف حضرتك ملبغ
    390 جنيه
    السماعة الثانية حتكلف ملبغ
    485 جنيه

شكرا جزيلا لك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaadahmed مشاهدة المشاركة
    معلش يا أخى الكريم الكهربا والله كانت قاطعة بقالها فترة ولسه شايف الطلب بتاعك دلوقتى .. ده حتكلف حضرتك 220 جنيه .. وممكن أعملك ليها أوردر دلوقتى عشان هيا حتوصل مع حاجه أنا طالبها فى نفس اليوم عشان كده أنا مش حاسب لك شحن يعنى حتيجى على حساب الحاجه اللى طالبها لنفسى بس رد عليا سريعا

شكراً جزيلاً لك
    طيب ان شاء الله محتاج 2منها سعة 32جيجا ياريت تسبلي رساله فيها ميعاد التسليم وطريقة الدفع وانا من المنصوره وشكرا
    الحمد لله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shreef sabry مشاهدة المشاركة
    طيب ان شاء الله محتاج 2منها سعة 32جيجا ياريت تسبلي رساله فيها ميعاد التسليم وطريقة الدفع وانا من المنصوره وشكرا

ياه لو حضرتك رديت عليا بدرى شويه .. عموما أنا كان عندى إحساس قوى إنك حتبقى عاوز فأنا عملت أوردر بالفعل أول لما شفت طلبك وقلت أنا حجيبها .. والله أخدها خير وبركه مأخدهااش يبقى أنا حاخدها عشان كانت عجبانى برده .. ففى واحده بالفعل جايه فى الطريق بالسعر الموضح من قبل .. لكن للأسف لو حعمل أوردر لواحدة تانية سعرها حيزيد 80 جنيه لو حطلبها لوحده كده .. حضرتك كلمنى على سكايب على
    alaadahmed عشان هنا الرسايل الخاصة معطلة ..

سكرين شوت للأورد عشان تكون مصدقنى

التعديل الأخير تم بواسطة alaadahmed ; 19-09-2014 الساعة 04:26

مشرف سابق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أ/علاء

كنت عاوز تحسب تكلفة الحاجات دى مجمل بالتوصيل لحد باب البيت وياريت تكلفة كل حاجة على حدا

https://www.amazon.com/dp/B00E3RHS6A...SIN=B00E3RHS6A

وده

https://www.amazon.com/SENTRY-Accessories-5-25-Inch-Screen-Controller/dp/B002L16OMO/ref=pd_sim_e_6?ie=UTF8&refRID=0K0YRWJ2VFVP2D9MYZJZ

مع خالص الشكر منتظر ردك
    التعديل الأخير تم بواسطة CM Storm ; 19-09-2014 الساعة 14:20

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaadahmed مشاهدة المشاركة

ياه لو حضرتك رديت عليا بدرى شويه .. عموما أنا كان عندى إحساس قوى إنك حتبقى عاوز فأنا عملت أوردر بالفعل أول لما شفت طلبك وقلت أنا حجيبها .. والله أخدها خير وبركه مأخدهااش يبقى أنا حاخدها عشان كانت عجبانى برده .. ففى واحده بالفعل جايه فى الطريق بالسعر الموضح من قبل .. لكن للأسف لو حعمل أوردر لواحدة تانية سعرها حيزيد 80 جنيه لو حطلبها لوحده كده .. حضرتك كلمنى على سكايب على
    alaadahmed عشان هنا الرسايل الخاصة معطلة ..

تمت الاضافة

سكرين شوت للأورد عشان تكون مصدقنى

الحمد لله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة CM Storm مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أ/علاء

كنت عاوز تحسب تكلفة الحاجات دى مجمل بالتوصيل لحد باب البيت وياريت تكلفة كل حاجة على حدا

https://www.amazon.com/dp/B00E3RHS6A...SIN=B00E3RHS6A

وده

https://www.amazon.com/SENTRY-Accessories-5-25-Inch-Screen-Controller/dp/B002L16OMO/ref=pd_sim_e_6?ie=UTF8&refRID=0K0YRWJ2VFVP2D9MYZJZ

مع خالص الشكر منتظر ردك

يتم التواصل معك الأن على سكايب وبعد الإتفاق وعرض بعض النصائح يتم عرض السعر هنا فى الصفحة إذا تم الإتفاق .. شكرا جزيلا أ/محمد
    التعديل الأخير تم بواسطة alaadahmed ; 19-09-2014 الساعة 15:19

عضو

Red face رد: [الإسكندرية] عاوز تشترى أي حاجه من أى موقع أمريكى يعجبك؟! .. هنا من alaadahmed

السلام عليكم
    لو سمحت اجمالى التكلفة كام ؟

https://www.amazon.com/AEROCOOL-Touch2000-Temperature-monitoring-Retail/dp/B002BFSLM6

الصور المرفقة الصور المرفقة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد حسان محمد مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    لو سمحت اجمالى التكلفة كام ؟

https://www.amazon.com/AEROCOOL-Touch2000-Temperature-monitoring-Retail/dp/B002BFSLM6

ماشاء الله حاجه
    فِخْمة بصحيح ..

بص ياباشا ده وزنها 3 باوند يعنى شحنها لوحده حيكلف 216 جنيه لغاية مصر -
    ده الوزن المذكور على موقع أمازون اللى ساعات بيكون فيه خطأ منهم!
    ده لما بتوع الجمارك حيشفوها حيقولوا ده إلكترونيات يعنى حيكون عليها جمارك 10% وضريبة مبيعات 10% يعنى 20% كلى من سعرها + تكلفة شحنها
    سعرها + الشحن حيكلف: 625 جنيه + 20% = 750 جنيه
    عمولة 9% من سعرالأصلى بدون مصاريف الشحن = 35 جنيه
    يعنى حتكلفك
    785 جنيه بالجمارك ..

التعديل الأخير تم بواسطة alaadahmed ; 19-09-2014 الساعة 18:08

عضو برونزي

معلش لو سمحت واسف على الازعاج
    ياريت اعرف دى لعند مستلمها هتكلفنى كام يعنى بالظبط كام اللى هدفعه

https://www.amazon.com/JVC-HAFX1X-He...rds=JVC+HAFX1X
    [SIZE=2]AMD Phenom [/SIZE]II X6 1090T[SIZE=2] BE - [/SIZE]GIGABYTE GA-970A-DS3P[SIZE=2] - ASUS GTX 660 Ti DirectCU II Top 2GB GDDR5 - Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz - Creative X-FI Xtreme Gamer -SILVERSTONE 500W 80 PLUS - Cooler Master Hyper 212 plus[/SIZE]

صفحة 1 من 14 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... الأخيرةالأخيرة

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات