النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: هل هذا الباور مناسب لهذه التجميعه

عضو برونزي

هل هذا الباور مناسب لهذه التجميعه

الباور zalman zm500-le 500w psu
    هل هو مناسب ل مازربورد جيجابيت P75-D3 وكور i5 3450 وكارت شاشه hd6670 2gb ddr3 وباقي الاجزاء من dvd وهاردين علي الاقل وبعض المراوح حوالي 3 او 4 مراوح 12سم
    الباور تم شرائه بالفعل وهو استعمال خفيف بحاله ممتازه وفي فتره الضمان مع العلم استعمال الجهاز للافلام والنت والالعاب المتوسطه مثل ال pes والفيفا وغيرها

ارجوا ان يكون استفساري في المكان الصحيح مع كامل اعتزاري لغيرذلك

استفسار اخير هل هذا الباور افضل من antec vp450p وشكرا مقدما

مشرف عام سابق الصورة الرمزية phenomenon

رد: هل هذا الباور مناسب لهذه التجميعه

توكل على الله باورات زالمات الحديثه كويسه جدا وتقوم بالواجب وزياده والكارت معاك احتياجه قليل فى الوات
    باور انتك باور محترم جدا لانه من تصنيع Delta Electronics ومكوناته من الداخل ممتازه باستثناء مكثف الجهد غير مشهور كليا فى كفائته ولكن
    بالتاكيد اختياره مناسب لنسخه الباور ونتائج الباور كويسه فى المراجعات وقادر على تمرير 418W اقصى الضغط فى درجه حراره 56C وهى نتائج جيده جدا

للاسف باور زالمان مالوش مراجعات كثيره يعنى مش معروف من جواه شكله ايه واغلب الظن هتكون مكثفاته صينى
    لكن دا مش يمنع من الثفه الكبيره فيها وسمعته جيده جدا على النت من خلال ملاكه اللى جربوه على كروت شاشه قويه
    اذن مجموعه مكثفاته من الدرجات الاولى وتكلفتها عاليه لتحمل درجات حراره مرتفعه
    اذن انا رايى كمل مع باور زالمان وانت مطمئن تماما لمده سنتان الى ثلاثه سنوات على الاقل

عضو برونزي

والله انا عاجز عن شكرك يا غالي الف شكر من كل قلبي انا كنت فاكر ادبست فيه بس ردك ريحنى ربنا يباركلك

عضو الصورة الرمزية فاروق المصرى

مناسب لان كارت الشاشة ضعيف مش محتاج وات عالى

المفضلات