النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: مشكلة في راوتر هواوي gh520b

عضو

مشكلة في راوتر هواوي gh520b

انا موصل من شركه تي داتا فعملت من يومين كدة اني نزلت framware للروتر الي هو بتاع تي داتا لاني اتخقنت من تحكم الشركه المهم نزلت السوفت اشتغل و كان تمام انهارده لاقيت الروتر فصل وايرليس و فاصل كل الكابلات هو بينور power , adsl , internet اول ما بيشتغل ( اول ما بتضغط علي زرار الباور ) بعد كدة زرار ال power بيخليه شغال و لمبه adsl بتنور و تطفي .
    المشكلة حتي اني لا عارف ادخل علي الوايرليس ولا عارف اركبه في الكمبيوتر بالكابل عشان اعرف ايه الي فيه
    و عملت له كذا مره اعاده ضبط المصنع

مشرف سابق الصورة الرمزية ahmed mahmoud 5

رد: مشكلة في راوتر هواوي gh520b

مشكله adsl الى يتنور وتطفى دى مشكله سلك التليفون اتاكد انى الروتر متوصل بالسلك الرئيسى الى داخل للبيت ومتوزع منه وانى ما فى اى قطع فى السلك بتاع التليفون واتاكد بردوا من الاسبلتر الى بيوزع سلك التليفون للنت والتليفون الارضى هات واحد تانى سعره رخيص جدا وجربه لو ما اتحلت مشكله adsl كلم الشركه وبعدين بخصوص الوير لس انا مش فاهم شى هو حله انك تدخل على الاعدادت وتفعل الوير لس من جو ياريت تفهمنى بقى من الجزء ده ايه المشكله الى بتواجهك

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed mahmoud 5 مشاهدة المشاركة
    مشكله adsl الى يتنور وتطفى دى مشكله سلك التليفون اتاكد انى الروتر متوصل بالسلك الرئيسى الى داخل للبيت ومتوزع منه وانى ما فى اى قطع فى السلك بتاع التليفون واتاكد بردوا من الاسبلتر الى بيوزع سلك التليفون للنت والتليفون الارضى هات واحد تانى سعره رخيص جدا وجربه لو ما اتحلت مشكله adsl كلم الشركه وبعدين بخصوص الوير لس انا مش فاهم شى هو حله انك تدخل على الاعدادت وتفعل الوير لس من جو ياريت تفهمنى بقى من الجزء ده ايه المشكله الى بتواجهك
    موصلكش المعني الي اقصده
    النت شغال و مفيش اي مشكلة في سلك التلفون لاني جربت عليه روتر تاني انا بتكلم بخصوص الروتر الي فيه المشكلة
    ان مفيش اي استجابه للروتر نهائي مش عارف اعمل عليه Access سواء Wifii او caple مع ان الباور شغال

مشرف سابق الصورة الرمزية ahmed mahmoud 5

فرمت الروتر ووصله على جهاز تانى وجرب تدخل على الاعدادت لو ما اشتغلش كلم الشركه ده الحل الوحيد ساعتها

المفضلات