النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: طريقة معرفة كلمة سر الواي فاي

عضو

طريقة معرفة كلمة سر الواي فاي

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته // انا موصل انترنت من جاري اللي مشترك في اورانج و جبت راوتر تي اي داتا و حولته لأكسس بوينت موصل منه لجهاز ديسك توب بسلك و موبايلين اندرويد واي فاي // و انا باحول الراوتر لأكسس غيرت الاي بي بتاعه و نسيته // بعد كده نسيت الباسورد بتاع الواي فاي // دلوقتي لما بحاول اوصل اي لاب او موبايل جديد بيطلب من كلمة السر اللي انا ناسيها // دورت على طريقة اعرف منها كلمة السر المتخزنة على موبايلي الاندرويد او الموبايل التاني مافيش الا برنامج بينزل على اندرويد معموله روت Root // جربت اوامر nslookup و ipconfig/ all و netstat /r جابلي ايبيهات بتاخد response time كبير و ما بتفتحش في الاخر و انا متصل بالرواتر الأساسي مرة و انا موصل الكومبيوتر بالاكسس بس مرة تانية // فيه اى حل اعرف منه كلمة السر عن طرقة صفحة راوتر تي اي داتا او عن طريق الموبايلين نوكيا و شاومي المتسجلة عليهم ؟مع العلم ان الكومبيوتر ويندوز 10 و شاومي بوكوفون اندرويد باي بواجهة MIUI فيه خاصية مشاركة كلمة السر عن طريق QR code و نوكيا 5 اندرويد اوريو خام // و جزاكم الله خيرا مقدما
    التعديل الأخير تم بواسطة woodyalexawy ; 05-01-2019 الساعة 10:48

{ V.I.P } الصورة الرمزية الواد ميشو

رد: طريقة معرفة كلمة سر الواي فاي

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته..

اذا كان الموضوع أن حضرتك مش عارف تخش على الراوتر(لنسيان الــIP بعد تحويله الى اكسس بوينت) وبعد عمل كلمة سر للواي فاي ونسيانه أيضا
    فاعتقد ان تذهب لشركة تي اي داتا وتعيد الراوتر الى ضبط المصنع ومعذرة تعيد الحال من جديد.

الا لو حضرتك قادر تدخل على الرواتر من الكمبيوتر قم باعادة ضبطه الى ضبط المصنع وادخل باسورد للواي فاي من جديد

وبالتوفيق ....

عضو

رد: طريقة معرفة كلمة سر الواي فاي

شكرا لرد حضرتك

انا اخدت الـqr code و حولته لنص من موقع zxing.org و طلعلي كلمة السر

المفضلات