النتائج 1 إلى 2 من 2

الموضوع: انا فى منتهى الحيره وارجو المساعده ما هو الافضل والاهم

عضو ذهبي

انا فى منتهى الحيره وارجو المساعده ما هو الافضل والاهم

انا لدى بروسيسور i7 4790k وشغال فى صندوق كيسه thermaltake جيل تانى او تالت كيسه صغيره شويه وقديمه وطبعا مشغلهه على جيل رابع ومش متناسب معاهه وكمان درجه حراره بروسيسور عاليه جدا بعض يقول ليه ان ده طبيعى بروسيسور ده كده وفى البيقول ده كده فى حاجه غلط اليقولى عيب مشتت لان مشتت تبريد العندى اقل حاجه فى noctua الهو nh-u9s وفى بعض يقولى مشتت ده كويس حتى لو اقل موديل فى نوع ده مش عارف انهى الهو ليه تاثير اكتر العيب من مشتت اكتر او العيب من الكيسه اكتر وللعلم نوع وموديل كيسه هو thermaltake vn40006w2n دى الكيسه العندى

كده كده انا ناوى على شراء واجيب وهشتيرى وموجود حاجه من الاتنين يا اجيب مشتت تبريد هوائى الهو masterair ma620p بسعر 1050 جنيه او الكيسه الهى MasterBox MB501L وسعر كيسه 1150 جنيه انتم شايفين حضرتكم ايه شايفين انهى المن الاولويه اجيبو اجيب الكيسه او اجيب مشتت تبريد الهوائى ده انهى فيهم الاهم اجيبو والاولويه انى اشتيرى واجيبو وهيفرق اكتر مع تبريد بروسيسور ويكون مهم للمستقبل وانا عندى بروسيسور درجات حراره البروسيسور بدون اوفركلوك وبدون كمان التربو على وضع افتراضى 4 جيجا هيرتز بتوصل درجه الحراره الى 76 ولو فكرت افتح بس التربو ويشتغل على 4.4 مع العب فتره حوالى مش اقل من 30 دقيقه بيهنج ويفصل وانا عمل تغيير للمعجون مرتين ونضفت المشتت كويس وعملت تغيير للمعجون مرتين وحصل برضو كلام ده حضرتكم ارجو الرد عليه وشايفين اعمل ايه والاولوليه والاحسن اشتيرى الكيسه دى او اشتيرى مشتت تبريد الهوائى ده وارجو الاهتمام والرد عليه

الإداره الصورة الرمزية abdalhaliem

رد: انا فى منتهى الحيره وارجو المساعده ما هو الافضل والاهم

ياأخى أنا الذى فى منتهى الحيره والعجب ؟!!!!

لقد قمت بأنشاء موضوع بهذا الخصوص وتمت اجابتك

https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=476625

فما الداعى لتكرار الموضوع ؟؟؟

مالفائده التى ستعود عليك !!

مع أنك عضو قديم وتعلم

أن هذا ضد قوانين المنتدى

!!!!!!!

رجاء عدم تكرار ذلك تجنباا للمخالفه

يغلق

المفضلات