النتائج 1 إلى 5 من 5

الموضوع: كارت شاشة , بايظ تقريبا , ممكن يتصلح ؟!

مشاهدة المواضيع

المشاركة السابقة المشاركة السابقة   المشاركة التالية المشاركة التالية
    عضو

كارت شاشة , بايظ تقريبا , ممكن يتصلح ؟!

السلام عليكم , عندي gtx 760 oc zotac 2gbالشاشة فجأة فصلت , عملت ريستارت , فتح عادي , بس الاضاءة غامقة , واي لعبة بتشتغل على ممكن 10 فريم , لقيت تعريف نفيديا مش موجود جنب الساعة , والويندوز مش قاري الكارت , قولت يمكن مشكلة تعريف , جربت امسحه و ارجعه تاني , زي ما هو , نزلت ويندوز , اشتغل عادي ,بس الشاشة طفت مرتين تقريبا , بس اشتغل عادي و جربت تست ببرنامج fur mark , اشتغل عادي جدا 20 يوم , وعمل نفس المشكلة , طلعت الكارت و نظفته و غيرت المعجون , وسطبت ويندوز برضه , لكن المرة دي زي ما هو , الالوان غامقة والالعاب على 10 فريم , اقل او اكتر شوية , , جربت كذا تعريف و نسختين ويندوز , إنتهى بي الامر ان الكارت بايظ ., خدته محل صيانة على قده كده , جربته في كيسة تانية عنده و نفس العيب , لقيت عنده كارت زي بتاعي , جربته على الكيسة بتاعتي اشتغل كويس عرفت ان الكارت كده الف سلامة ,, الكارت مش بيفصل ابدا طالما انا لسه مدخلتش الويندوز , ممكن يفصل او ما الويندوز يحمل او او ما يفتح او بفتح عادي و يفتح العاب بس فريمات قليلة جدا ,, في حل للكارت ولا بلاش اتعب نفسي ,, لقيت ناس بتقول سخن على ال gpu بهيت جن او سشوار , بل في ناس كمان تطورت شوية وقالت حطه في الفرن دقيقتين تلاتة :] :] بس مش عايز اجرب يمكن يكون ليه حل
    التعديل الأخير تم بواسطة حسن طاهر ; 23-03-2022 الساعة 20:47

المفضلات