النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: مشكله مع التلات شركات

عضو

مشكله مع التلات شركات

لو سمحتم معايا مشكله بالنسبه للنت الارضي جربت شركه وى واورانج وفودافون بقابل نفس المشكله المشكله بتتلخص ف ان النت بيكون شغال زي الفل بالنهار لحد وقت معين بالليل السرعه بتنزل من 28 ميجا ل1او 2 ميجا وبتفضل تلات ساعات او اربعه وبترجع تتظبط تانى وبتبقا زى الفل غيرت التلات شركات قابلت نفس المشكله معاهم مع العلم التصفح مبيكونش فيه مشكله ولا تشغيل الفيديوهات المشكله بقابلها ف iptv والالعاب الاونلاين والداونلود ولما بعمل اختبار speed test السرعه بتكون بالنهار 28ميجا بالليل ف الspeed test برضه بتكون 1او 2 ميجا ياريت لو ف اى حلول للمشكله حد يفدنى فيها لانى غيرت تلات شركات بسببها وشكرا مقدما

عضو

رد: مشكله مع التلات شركات

خدمة الانترنت فى مصر لا يعتمد عليها مع اى شركة. كلهم أسوأ من بعض.

انا مشترك مع وي ، اوقات كتير تبقى السرعة تمام ٢٣ ميجا ، وفجأة تنزل الى ١ ميجا او اقل مع ان الراوتر قاريها ٢٣ ميجا لكن speedtest بيقول انها ١ ميجا. بعمل ريستارت للراوتر تتضبط تانى.

كمان اوقات تلاقيه شغال تمام كام يوم ومرة واحدة تلاقى الخدمة تفصل مرتين او ٣ فى اليوم وتشتغل على على طول وبعد كده تبقى مضبوطة كام يوم وترجع الكرة مرة اخرى.

انا ما غيرتش اى حاجة عندى وكله زى ماهو.

الخلاصة ان ٩٩٪ من المشكلة هو سوء خدمة الانترنت المقدمة فى مصر. ومهما كلمتهم مش حيطلعوا نفسهم غلطانين ابدا وحيبقى كل همهم ان المشكلة عندك وخلاص. واهه حضرتك مغير ال ٣ شركات ونفس المشكلة مع ال ٣ شركات زى ما هى. يبقى الموضوع هو سوء خدمة الانترنت.

ربنا يتولانا.
    التعديل الأخير تم بواسطة HW79 ; 07-06-2022 الساعة 20:22

عضو

رد: مشكله مع التلات شركات

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HW79 مشاهدة المشاركة
    خدمة الانترنت فى مصر لا يعتمد عليها مع اى شركة. كلهم أسوأ من بعض.انا مشترك مع وي ، اوقات كتير تبقى السرعة تمام ٢٣ ميجا ، وفجأة تنزل الى ١ ميجا او اقل مع ان الراوتر قاريها ٢٣ ميجا لكن speedtest بيقول انها ١ ميجا. بعمل ريستارت للراوتر تتضبط تانى.كمان اوقات تلاقيه شغال تمام كام يوم ومرة واحدة تلاقى الخدمة تفصل مرتين او ٣ فى اليوم وتشتغل على على طول وبعد كده تبقى مضبوطة كام يوم وترجع الكرة مرة اخرى. انا ما غيرتش اى حاجة عندى وكله زى ماهو.الخلاصة ان ٩٩٪ من المشكلة هو سوء خدمة الانترنت المقدمة فى مصر. ومهما كلمتهم مش حيطلعوا نفسهم غلطانين ابدا وحيبقى كل همهم ان المشكلة عندك وخلاص. واهه حضرتك مغير ال ٣ شركات ونفس المشكلة مع ال ٣ شركات زى ما هى. يبقى الموضوع هو سوء خدمة الانترنت.ربنا يتولانا.
    المشكله الاكبر ان ناس كتير معندهاش خبره ف موضوع النت اللى يهمها الفيديوهات شغاله والفيس والواتس شغالين خلاص فمش بيفرق معاهم حاجه تانيه او مش عندهم خلفيه عن السرعه والحاجات دى بالنسبه لمشاكلك بتقابل واحد صاحبي وهيفصل الخدمه خالص بس انا الخدمه بتكون معايا ف الشركات كلها ممتازه بالنهار كام ساعه بالليل كدا بتنزل ع الspeed test وبعدها بتتظبط وترجع تمام وفعلا معاك حق كلمتهم وقالو ان مفيش مشكله ع الخط بتاعك وان الراوتر قارىء السرعه كلها اخر حاجه فودافون بيقولى جربت النت ودخلت ع الراوتر والنت تمام فهل الراوتر ممكن يتاثر بضعف الكهرباء او انه يكون جنب كيسه الكمبيوتر او شاشه لان الراوتر جنب كيسه الكمبيوتر والشاشه بس لو بيتاثر ليه مش بيتاثر طول اليوم وعموما كل الشركات مبيدوروش غير ع المكسب الكتير والفلوس وخلاص وكل الشركات بتقدم سوء خدمه ومحدش بيحل حاجه وشكرا لحضرتك ع ردك واهتمامك

المفضلات